Choroby zawodowe płuc: rozpoznawanie, zarządzanie i zapobieganie

1 miesiąc ago

Choroby zawodowe są powszechne, ale lekarze, którzy potrafią je rozpoznawać i nimi zarządzać, nie są. Ostatnie nagłówki przypomniały nam o tej luce w edukacji medycznej, ponieważ walczyliśmy z epidemiami wąglika u pracowników pocztowych i kaszlaniem strażaków na terenie World Trade Center. Choroby zawodowe można zapobiegać, ale niewielu lekarzy wie, że są w najlepszej pozycji, aby zainicjować ich profilaktykę. Jeśli pojedynczy przypadek choroby zawodowej jest postrzegany jako zdarzenie związane ze zdrowiem publicznym , może on uruchomić działania mające na celu zmniejszenie ekspozycji i poprawę warunków w miejscu pracy. Niestety obciążenia związane z zawodowymi chorobami płuc nadal rosną na całym świecie. Nadal dostrzegamy (i niedodiagnozujemy) krzemycę związaną z pracą, pylicę płucną i gruźlicę pracowników węglowych. Ponadto istnieje coraz więcej nowych warunków pracy związanych z płucami – produktów ubocznych ze 100 lat nowoczesnego przemysłu. Na przykład obecnie istnieje ponad 250 znanych przyczyn astmy zawodowej. Bakterie, pleśnie i inne aerozole biologiczne wywołują choroby związane z budową w szczelnie zamkniętych biurach i domach. Niektóre metale, włókna i chemikalia powodują raka płuc. Przyczyny pozornie idiopatycznych stanów płuc, od astmy i zapalenia oskrzelików do śródmiąższowej choroby płuc, czają się w środowisku zawodowym. Ta książka jest powiewem świeżego powietrza dla klinicystów, którzy chcą dowiedzieć się, jak wykrywać i zarządzać takimi zaburzeniami płuc. Oprócz autorytatywnych faktów i odnośników, każdy rozdział przedstawia trudne przypadki , które ilustrują wyzwania dla diagnozy i leczenia. Te studia przypadków – a czasem różnice zdań wyrażane przez różnych autorów – sprawiają, że książka jest czytelna i praktyczna. Autorzy nie unikali odcieni szarości, z jakimi spotykają się lekarze na co dzień, ponieważ starają się stworzyć związek przyczynowo-skutkowy między chorobą a środowiskiem.
Ciągłe odkrywanie nowych syndromów łączących narażenie w miejscu pracy z chorobą płuc utrudnia dotrzymywanie kroku większości podręczników zajmujących się zdrowiem w miejscu pracy. Uznając, że podręczniki nie są już samodzielne, autorzy dostarczają nam przydatnych wskazówek na temat innych źródeł informacji i wyspecjalizowanych ośrodków, które mogą pomóc w badaniu problemów zawodowych płuc. Tak więc, chociaż autorzy mogliby nie przewidzieć, że wąglik związany z pracą zasługiwałby na więcej niż strona pokrycia, lub że milion pracowników zatrudnionych w przemyśle obronnym, obróbka stopów i recykling w Stanach Zjednoczonych byłby narażony na ryzyko przewlekłego choroba berylowa, ich podręcznik rekompensuje, kierując czytelnika do źródeł bardziej aktualnych informacji i pomocy w terenie.
Medycyna pracy może być praktykowana w klinice, ale zdrowie w pracy musi być praktykowane w rolnictwie lub przemyśle. Odzwierciedleniem tej dychotomii jest seria rozdziałów opisujących poszczególne branże, takie jak produkcja chemiczna i plastikowa, opieka zdrowotna, rolnictwo i górnictwo. Czytając o zagrożeniach układu oddechowego związanych z procesami pracy stosowanymi w przemyśle motoryzacyjnym, klinicysta może zauważyć, że diagnostyka różnicowa u mechaników z przewlekłym kaszlem musi obejmować zawodowe przyczyny astmy, zapalenia oskrzeli i nadwrażliwości na zapalenie płuc.
Lekarze nie mogą samodzielnie wykonywać medycyny pracy
[patrz też: przychodnia rodzinna szczecin, nzoz bydgoszcz, psychoterapia bielsko ]
[przypisy: masaż limfatyczny cena, psychoterapia bielsko, yaz ulotka ]

0 thoughts on “Choroby zawodowe płuc: rozpoznawanie, zarządzanie i zapobieganie”