Skip to content

Depresja nastolatków

4 tygodnie ago

791 words

Nie zgadzamy się z oświadczeniem Brent i Birmaher (wydanie z 29 sierpnia) 1, że przedawkowania selektywnych inhibitorów wychwytu zwrotnego serotoniny (SSRI) są rzadko toksyczne. Chociaż przedawkowanie SSRI (jako pojedynczego przyjmowanego leku) rzadko prowadzi do zgonu, dobrze znana jest toksyczność 2,3 wystarczająca do uzasadnienia określonego leczenia, a spożycie w dużych ilościach może powodować napady padaczkowe i arytmie.
Ponadto często stosuje się przedawkowanie mieszaniny leków zawierającej SSRI. Jednoczesne przyjmowanie SSRI z innymi lekami, które wpływają na uwalnianie lub wychwyt zwrotny serotoniny, takie jak inhibitory monoaminooksydazy, nawet w dawkach terapeutycznych, może powodować toksyczność serotoniny.4 Uważamy, że porady autorów dotyczące dostępu do toksycznych leków powinny mieć zastosowanie SSRI i pacjenci, zwłaszcza zagrożeni samobójstwem, powinni otrzymywać tylko niewielkie ilości jakiegokolwiek leku.
Patricia McGettigan, MD
Newcastle Mater Misericordiae Hospital, Newcastle 2298, Australia
Geoffrey K. Isbister, MB, BS
University of Newcastle, Newcastle 2298, Australia
[email protected] com
Ian M. Whyte, MB, BS
Newcastle Mater Misericordiae Hospital, Newcastle 2298, Australia
4 Referencje1. Brent DA, Birmaher B. Depresja nastolatków. N Engl J Med 2002; 347: 667-671
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Kincaid RL, McMullin MM, Crookham SB, Rieders F. Zgłaszanie śmiertelności fluoksetyny. J Anal Toxicol 1990; 14: 327-329
Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Ostrom M, Eriksson A, Thorson J, Spigset O. Śmiertelne przedawkowanie citalopramu. Lancet 1996; 348: 339-340
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Neuvonen PJ, Pohjola-Sintonen S, Tacke U, Vuori E. Pięć śmiertelnych przypadków zespołu serotoninowego po przedawkowaniu moklobemidu-citalopramu lub moklobemid-klomipraminy. Lancet 1993; 342: 1419-1419
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Kontekst depresji nastolatków jest krytyczny, ponieważ są one narażone na wiele wyzwań środowiskowych. Na przykład niewykryte zaburzenia uczenia się, szczególnie trudności z utrzymaniem uwagi i niewerbalne zaburzenia uczenia się, powodują słabe wyniki w szkole. Następnie nastolatek może przedstawić w gabinecie lekarskim kłopoty z koncentracją, drażliwością i apatią. Objawy te można pomylić z zaburzeniami nastroju. Dokładna ocena diagnostyczna, w tym testy neuropsychologiczne, może zidentyfikować zaburzenie uczenia się. W takich sytuacjach odpowiednia jest pomoc lekarska, a nie lekarstwa.
Często objawy depresyjne poprzedzają nadużywanie substancji przez cztery do pięciu lat. W jednym z badań dwie trzecie nastolatków, którzy popełnili samobójstwo, miało historię nadużywania substancji psychoaktywnych i zaburzeń psychicznych. Należy uznać, że depresja i nadużywanie substancji mogą być zabójczą kombinacją. Inne badania2 sugerują, że połączenie tych czynników sprawia, że homoseksualni nastolatkowie są narażeni na zwiększone ryzyko samobójstwa.
Nancy Rappaport, MD
Harvard Medical School, Boston, MA 02115
[email protected] com
2 Referencje1. Shaffer D, Greenberg T. Samobójstwo i zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży. W: Shaffer D, Waslick B, wyd Wiele twarzy depresji u dzieci i młodzieży. Washington, DC: American Psychiatric Publishing, 2002: 129-78.
Google Scholar
2. Russell S, Joyner K. Orientacja seksualna nastolatków i ryzyko samobójstwa: dane z badań krajowych. Am J Public Health 2001; 91: 1276-1281
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: McGettigan i współpracownicy słusznie wskazują, że przyjmowanie leków z grupy SSRI, chociaż są one znacznie mniej toksyczne niż trójpierścieniowe leki przeciwdepresyjne, może prowadzić do poważnych efektów toksycznych, a nawet, rzadko, do śmierci. Ryzyko wystąpienia działań niepożądanych jest znacznie zwiększone, jeśli leki przeciwdepresyjne są przyjmowane w połączeniu z innymi lekami. Ponadto przedawkowanie wenlafaksyny może prowadzić do niebezpiecznego wzrostu ciśnienia krwi i arytmii. Zgadzamy się z sugestią McGettigana i in. Pacjenci zagrożeni zachowaniami samobójczymi nie powinni mieć dostępu do dużych ilości leków przeciwdepresyjnych. W przypadku pacjentów w wieku młodzieńczym najlepiej jest, jeśli rodzice utrzymują kontrolę nad lekami.
Rappaport zauważa, że trudności akademickie spowodowane zaburzeniami uczenia się mogą powodować trudności w koncentracji, słabe wyniki w szkole i demoralizację oraz sugeruje, że konieczna jest ostrożna ocena diagnostyczna, w tym testowanie neuropsychologiczne. Ostrożna historia, która dokumentuje trudności w uczeniu się, że poprzedzają wystąpienie objawów depresji, może pomóc w identyfikacji pacjentów, u których potrzebna jest bardziej szczegółowa ocena neuropsychologiczna, szczególnie jeśli ich trudności nie wynikają z zaburzeń nadpobudliwości psychoruchowej.
Rappaport podnosi także kwestię częstego jednoczesnego występowania nadużywania substancji i zaburzeń nastroju oraz powiązania tych dwóch współistniejących stanów z samobójstwem i zachowaniami samobójczymi. Kwestie te zostały poruszone w naszym artykule, ale ponawiają dyskusję. Prawdą jest również, że gej młodzi ludzie są bardziej narażeni na zachowania samobójcze i mają zwiększone wskaźniki nadużywania substancji i zaburzeń nastroju, ale mogą istnieć inne problemy, takie jak odrzucenie przez rodzinę i wiktymizacje, które przyczyniają się do umieszczenia gejów, lesbijek i lesbijek. biseksualne młode osoby zagrożone zachowaniami samobójczymi.
David A. Brent, MD
Boris Birmaher, MD
University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, PA 15213-2593
[hasła pokrewne: kosmetyki ziołowe, medycyna w opolu, encyklopedia leków ]
[więcej w: poradnia leczenia osteoporozy, emg badanie cena, krioterapia przeciwskazania ]

0 thoughts on “Depresja nastolatków”

  1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: Kosmetyki naturalne producent[…]