Podczas gdy przejściowe objawy neurologiczne mogą wynikać z uszkodzenia mózgu nie wykrytego w tomografii komputerowej, rzadkie występowanie późnych napadów u dzieci z przejściowymi deficytami neurologicznymi przemawia przeciwko znacznemu uszkodzeniu korowemu. Odzyskiwanie po obrażeniach na rozwijający się układ nerwowy często przypisuje się plastyczności , ale to wyjaśnienie nie jest satysfakcjonujące. Poznanie przejściowych objawów neurologicznych, które występują po bakteryjnym zapaleniu opon mózgowych, czeka na dalsze badania. Nasze wyniki wskazują jednak, że dzieci są nisko narażone na inne poważne następstwa neurologiczne po ustąpieniu tych nieprawidłowych objawów. Utrata słuchu odbiorczego występuje częściej niż inne deficyty neurologiczne po zapaleniu opon mózgowych, ale wiąże się ze znacznie mniejszym ryzykiem wystąpienia epilepsji. Jedyny pacjent z izolowanym niedosłuchem czuciowym, u którego następnie wystąpiły nawracające napady padaczkowe, miał obliczone wyniki tomograficzne zgodne z tylnym zawałem płata ciemieniowego. Sugeruje to, że przyczyna niedosłuchu odbiorczego jest zupełnie inna niż w przypadku innych deficytów neurologicznych, co zapewnia dalsze wsparcie dla koncepcji, że utrata słuchu następuje z powodu uszkodzenia ucha wewnętrznego lub ósmego nerwu, niezależnie od uszkodzenia samego centralnego układu nerwowego. .12
W większości przypadków epilepsja następująca po zapaleniu opon mózgowych występuje w ciągu pięciu lat od ostrej choroby.5, 11, 20 21 22 Stwierdziliśmy, że wszyscy pacjenci, u których opisano epizod napadu, mieli napady, które były ogniskowe lub miały ogniskową postać. Annegers i wsp. 11 również stwierdzili, że większość pacjentów miała napady padaczkowe o częściowym początku po bakteryjnym zapaleniu opon mózgowo-rdzeniowych. Ponadto, czasowy wzorzec wystąpienia wykazany w ich badaniu był podobny do tego w naszym, chociaż nie stwierdziliśmy ataku napadów więcej niż osiem lat po zapaleniu opon mózgowych. Nasi pacjenci z padaczką często mieli uporczywe napady, które były trudne do kontrolowania; to odkrycie zgadza się z poprzednimi obserwacjami, że ogniskowe padaczki z wszystkich przyczyn mają tendencję do opierania się terapii.23 24 25 26
Drgawki podczas ostrego zapalenia opon mózgowych były silnie związane zarówno z późnymi napadami, jak i trwałymi deficytami neurologicznymi. Rzeczywiście, wszyscy oprócz trzech pacjentów, którzy mieli późne drgawki, również mieli napady w czasie ostrej choroby. Te ostre drgawki mogą wystąpić w niektórych przypadkach jako reakcja na uszkodzenie odniesione przez półkule mózgu podczas zapalenia opon mózgowych. Należy jednak podkreślić, że u większości dzieci z ostrymi napadami nie stwierdza się trwałych następstw neurologicznych, w tym epilepsji. Wiele z tych ostrych napadów drgawkowych może mieć drgawki gorączkowe.27 Utrzymujące się zaburzenia neurologiczne, z wyjątkiem niedosłuchu czuciowo-nerwowego, stanowią o wiele większe ryzyko padaczki niż drgawki w ostrej fazie choroby.
Testy diagnostyczne wykazały, że większość naszych pacjentów z następstwami neurologicznymi, oprócz niedosłuchu czuciowo-nerwowego, miało niedokrwienie mózgu podczas ostrego bakteryjnego zapalenia opon mózgowych. Badania patologiczne wykazały, że zarówno duże, jak i małe tętnice i żyły są zaangażowane w proces zapalny ostrego bakteryjnego zapalenia opon mózgowych, często powodując zawał mózgu.3, 28 29 30 Inne badania wykazały nieprawidłowości radiologiczne zgodne z zajęciem naczyniowym i zawał mózgu związane z bakteriami. zapalenie opon mózgowych.31 32 33 34 35 36 37 38 Zapalenie może powodować zwężenie lub skurcz naczyń, co prowadzi do znacznego upośledzenia przepływu krwi w mózgu lub zakrzepicy.31, 33, 39 40 41 Czy leczyć lekami przeciwzapalnymi we wczesnym stadium bakteryjnego zapalenia opon mózgowych42, 43 lub innym interwencje medyczne mogą zmienić ten proces, który nie został udoskonalony.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Obsługiwane przez granty (NS12284 i 07020) z USA Publiczna służba zdrowia i prezenty upamiętniające Pana i Pani Gilbert A. Hood, Jr. oraz od Pana i Pani R. Kent Zirkle.
Jesteśmy wdzięczni dr. HR Cohen, WE Dodson, J. Holowach Thurston, KB Nelson, JJ Volpe i EK Pomeroy za komentarze do rękopisu; JN Blake za pomoc w przygotowaniu manuskryptu; oraz pracownikom i personelowi domowemu szpitala dziecięcego w St. Louis, który zapewnia doskonałą opiekę medyczną pacjentom.
Author Affiliations
Z Oddziałów Pediatrii (SLP, SJH, PRD) i Neurologii i Neurologii (Neurologia) (SLP, PRD), Washington University School of Medicine, St. Louis oraz oddziału Pediatrii, Baylor College of Medicine, Houston (RDF ). Prośby o przedruk do Dr. Pomeroya w Dziale Neurologii, Szpital Dziecięcy w St. Louis, 400 S. Kingshighway, St. Louis, MO 63110.

[hasła pokrewne: olx pl lubuskie, usg płuc, zabieg wycięcia migdałków ]

0 thoughts on “Drgawki i inne neurologiczne następstwa bakteryjnego zapalenia opon mózgowych u dzieci ad 7”