Podano szczegółowe pytania dotyczące konfiskat dowolnego typu. Ataki zostały sklasyfikowane zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Ligi Przeciw Padaczce.14 Związek między różnymi czynnikami klinicznymi i demograficznymi a występowaniem późnych napadów oceniano za pomocą wykresów Kaplana-Meiera w porównaniu z testem log-rank.15 Zastosowano testy Fishera, chi-kwadrat i Wilcoxona w celu oceny związku tych czynników z uporczywe nieprawidłowości neurologiczne. Przeprowadzono analizę wieloczynnikową z regresją logistyczną w celu zbadania niezależności czynników, które były istotnie związane z późnymi napadami padaczkowymi. Wszystkie analizy były dwustronne i zostały wykonane przy użyciu PC SAS.16
Wszystkie aspekty badania zostały zatwierdzone przez Komitet Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Waszyngtońskiego.
Wyniki
Spośród 185 pacjentów 109 było chłopców, a 76 dziewcząt. Pięćdziesiąt osiem procent pacjentów było białych, a 42 procent było czarnych, co odzwierciedla rasową mieszankę populacji pacjentów w szpitalu dziecięcym w St. Louis.
Organizmem sprawczym był Haemophilus influenzae w 118 przypadkach (64 procent), Streptococcus pneumoniae u 30 (16 procent), Neisseria meningitidis u 20 (11 procent), a inne organizmy u 8 (4 procent). W dziewięciu przypadkach (5 procent) nie można było zidentyfikować żadnego organizmu poprzez hodowlę, barwienie metodą Grama lub testowanie antygenu; płyn mózgowo-rdzeniowy tych pacjentów wykazywał jednak pleocytozę z przewagą komórek polimorfojądrowych. Ponadto ich przebieg kliniczny był zgodny z bakteryjnym zapaleniem opon mózgowo-rdzeniowych.
Po wysłaniu do domu 128 pacjentów (69 procent) obserwowano przez co najmniej 5 lat, 97 (52 procent) przez co najmniej 10 lat i 21 (11 procent) przez 15 lat lub więcej. Średnia długość obserwacji wynosiła 8,9 lat.
Drgawki podczas ostrego bakteryjnego zapalenia opon mózgowych
Drgawki wystąpiły u 58 pacjentów (31 procent) w ostrej fazie bakteryjnego zapalenia opon mózgowych. U 39 pacjentów drgawki były wyraźnie częściowe, uogólnione z dominacją ogniskową lub częściowe z wtórnym uogólnieniem. Napady ogniskowe często występowały z wieloma ogniskami lub z przesunięciem nacisku z jednej strony ciała na drugą. Elektroencefalogramy uzyskano u 44 dzieci (24 z napadami ogniskowymi, 10 z napadami uogólnionymi i 10 bez drgawek w przebiegu ostrej choroby). Dzieci z ogniskowymi napadami padaczkowymi miały ogniskowe skoki lub zwalniały na elektroencefalogramach znacznie częściej niż osoby z napadami nieogniskowymi lub bez napadów (p = 0,003 na podstawie testu chi-kwadrat).
Nieprawidłowości neurologiczne po ostrym zapaleniu opon mózgowych
Wszystkie nieprawidłowości neurologiczne powstały podczas ostrej choroby, zanim pacjenci zostali odesłani do domu ze szpitala.
Przejściowe deficyty neurologiczne
Ryc. 1. Ryc. 1. Liczba pacjentów z nieprawidłowościami w badaniu neurologicznym w ciągu pierwszych pięciu lat po ostrym bakteryjnym zapaleniu opon mózgowych. Łączna liczba pacjentów w każdym punkcie czasowym jest wskazana powyżej paska. Jeden pacjent z gęstym niedowładem połowiczym związanym ze zwężeniem tętnicy szyjnej był ostatnio badany rok po zapaleniu opon mózgowych; jest on włączony do tych, którzy mają uporczywe deficyty po pięciu latach. Wszyscy inni pacjenci z nieprawidłowymi wynikami byli obserwowani przez cały okres pięcioletni lub do czasu ustąpienia ich nieprawidłowych objawów neurologicznych
[więcej w: dyżury aptek gubin, wyszukiwarka skierowań nfz, clexane ulotka ]

0 thoughts on “Drgawki i inne neurologiczne następstwa bakteryjnego zapalenia opon mózgowych u dzieci ad”