U dzieci z bakteryjnym zapaleniem opon mózgowo-rdzeniowych częściej występują nieprawidłowości NEUROLOGICZNE.1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Chociaż związek między zapaleniem opon mózgowych a nieprawidłowościami neurologicznymi jest dobrze ustalony, kilka ważnych pytań pozostaje bez odpowiedzi. Jakie jest długoterminowe rokowanie u pacjentów z nieprawidłowymi objawami neurologicznymi, które ustępują wkrótce po ostrym epizodzie zapalenia opon mózgowych. Jaki jest związek późnych napadów padaczkowych z innymi następstwami neurologicznymi wynikającymi z bakteryjnego zapalenia opon mózgowych. Jakie typy napadów występują po zapaleniu opon mózgowych i jakie jest długoterminowe rokowanie u tych, u których występują. Czy istnieją aspekty ostrej choroby, które przewidują wystąpienie następstw neurologicznych. Jakie są prawdopodobne procesy patologiczne odpowiedzialne za neurologiczne następstwa bakteryjnego zapalenia opon mózgowych, w tym epilepsję. W badaniu tym odpowiedzieliśmy na te pytania przez prospektywne obserwowanie dzieci po hospitalizacji z powodu bakteryjnego zapalenia opon mózgowych do 15,5 roku. Seryjne badania neurologiczne wykonano w ciągu pierwszych sześciu lat. Następnie przedłużyliśmy okres obserwacji przeprowadzając wywiady telefoniczne. Nasza analiza odnosi się do wyników odległych do cech ostrej choroby, aby zidentyfikować czynniki predykcyjne dla następstw neurologicznych, szczególnie późnych napadów padaczkowych.
Metody
Wszystkie 191 dzieci w wieku od miesiąca (zakres, od miesiąca do 14 lat, mediana, 10 miesięcy) i które zostały przyjęte do szpitala dziecięcego w St. Louis w celu leczenia ostrego bakteryjnego zapalenia opon mózgowych między styczniem 1973 r. A lipcem 1977 r. the study.6, 12 Pełne historie zostały uzyskane i badania wykonane w momencie przyjęcia. Rozpoznanie bakteryjnego zapalenia opon mózgowych ustalono na podstawie obrazu klinicznego i nieprawidłowych wyników w płynie mózgowo-rdzeniowym, w tym pleocytozy komórek polimorfojądrowych, podwyższonego stężenia białka i obniżonych stężeń glukozy. [13] Organizm sprawczy został zidentyfikowany, nawet u większości pacjentów leczonych wcześniej antybiotykami, za pomocą barwienia metodą Grama i hodowlę płynu mózgowo-rdzeniowego i krwi lub przez przeciwprądową immunoelektroforezę tych płynów.6 Wszyscy pacjenci byli początkowo leczeni ampicyliną i chloramfenikolem aż do zidentyfikowania drobnoustroju wywołującego chorobę, po czym zastosowano pojedynczy antybiotyk podyktowany wrażliwością organizmu.
Wykluczyliśmy 4 pacjentów, którzy zmarli w czasie ostrej choroby i 2 innych, którzy mieli deficyty neurologiczne przed wystąpieniem zapalenia opon mózgowych, pozostawiając kohortę 185 pacjentów do kontynuacji. Testy laboratoryjne przeprowadzono, gdy lekarz prowadzący uzna to za konieczne. Codzienne badania były wykonywane przez badaczy lub przez kolegów w neurologii lub chorobie zakaźnej. Po wskazaniu klinicznym wykonano elektroencefalografię, angiografię, tomografię komputerową i skanowanie radionuklidów.
Wykonano badania neurologiczne i zaktualizowano historię 1, 3, 6 i 12 miesięcy po wypisaniu, a następnie co roku do 6 lat. Testy psychometryczne przeprowadzono przed lub krótko po wypisaniu, a następnie co roku. Testy psychometryczne jednego z braci zostały również wykonane przy okazji pojedynczej okazji. Badanie słuchu przeprowadzono u 159 dzieci (86 procent) za pomocą audiometrii odpowiedzi elektrycznej12
Rozmowa telefoniczna z rodzicem lub pacjentem, składająca się z wyszczególnionej serii pytań na temat tymczasowej historii medycznej, została przeprowadzona przez jednego z nas 12 do 15,5 lat po ostrej chorobie
[podobne: emg badanie cena, zabieg wycięcia migdałków, ośrodki uzależnień od alkoholu ]

0 thoughts on “Drgawki i inne neurologiczne następstwa bakteryjnego zapalenia opon mózgowych u dzieci”