Jak zakaźna jest krowianka ad

Dzieci te cierpiały na wyprysk zwyrodnieniowy, zespół rozlanego zapalenia skóry z otwartymi pęcherzykami, gorączkę, regionalną lub uogólnioną adenopatię i (rzadko) zapalenie mózgu. Krowianę można łatwo wyhodować z uszkodzeń. Wielu pacjentów z wypryskiem prątkowym ma aktywną egzemę w tym czasie; pozostali mają tylko historię tego stanu. [4] Ci, którzy nie mają aktywnych zmian, mogą mieć mniej ciężką postać wyprysku na raka. Inne schorzenia, które mogą predysponować pacjenta do wtórnego nabycia wirusa krowianki, obejmują łojotokowe zapalenie skóry, liszajec, świerzb, oparzenia i pemphigus foliaceus. Raporty o chorobie niezwiązanej z epidemią opisały wtórne przeniesienie na obszary trądziku i przypadkowe ścieranie skóry.12 Częstotliwość wtórnego przenoszenia wirusa krowianki nie jest łatwa do obliczenia. W Glasgow w Szkocji po 3-letniej dziewczynie z wypryskiem vaccinatum hospitalizowano, wszystkie 11 dzieci na oddziale i 4 na sąsiednim oddziale miało uogólnioną chorobę.7 Mniejsze serie z Niemiec, 6 Szwecji, 9 filadelfii, 10 i S.o Paulo, Brazylia, 15 wykazały transmisję do 16 z 27 podatnych pacjentów (59 procent). W pojedynczej epidemii z udziałem dorosłych w szpitalu w Brazylii, gdzie szczepienie zostało udzielone kilku pacjentom z pęcherzycą liściastą, 16 osób niezaszczepionych rozwinęło chorobę wtórną.16 Jednak, ponieważ wielu pacjentów na oddziale było jednocześnie szczepionych, zwiększyła się szansa na narażenie. Ponadto mianownik nie był jasno określony, ale mógł obejmować 187 pacjentów, których historia szczepionki była nieznana, co spowodowało występowanie wtórnej krowianki około 9 procent.
W jednym z francuskich raportów zbadano wpływ czasu ekspozycji na ryzyko przeniesienia wirusa krowianki. Niemowlę prezentowane w dzień z wypryskiem, hospitalizowano na oddziale wyprysku, a wieczorem przeniesiono do izolacji13. Mimo to, cztery drugorzędne przypadki wystąpiły u dzieci na oddziale wyprysku, chociaż żaden nie miał bliskiego kontaktu z przypadkiem indeksu.
Dokładna droga transmisji również jest niepewna. W powyższym badaniu 13 wszystkie dzieci były zamknięte w łóżeczkach i były zbyt chore, aby mogły wchodzić w interakcje. W innym, po hospitalizacji pacjenta z indeksem, kilka przypadków choroby wystąpiło na sąsiednim oddziale.7 Chociaż dzieci dotknięte chorobą nie mieszały się, opiekowały się nimi ten sam profesjonalny personel. Obolałe gardło rozwinęło się w trzech leczących się pielęgniarek, z których jedna miała kilka krostkowych pęcherzyków na przedramionach, ale żadna nie została formalnie oceniona.7 W starannie zbadanym przypadku przeniesienia od osoby dorosłej z rozsianym krowiankiem do kobiety z aktywnymi grzybicowatymi W Kalifornii śledczy nie byli pewni, w jaki sposób wirus przeniósł się z pokoju izolacyjnego do kobiety, której pokój znajdował się w odległości około 25 m (75 stóp) 17. Sugerowali oni, że być może pracownicy służby zdrowia nosili wirusa lub obaj pacjenci zajmowali tę samą powierzchnię sali przez kilka godzin, w wyniku czego rozprzestrzenił się na bazie fomitu. Badania te zwiększają również możliwość przenoszenia wirusa krowianki w postaci aerozolu.7,8,13 Każda z tych potencjalnych metod rozprzestrzeniania się ma istotne konsekwencje dla zespołów kontrolujących infekcję, które mogą być wezwane do izolacji i opieki nad pacjentem z wypryskiem prątka.
Jeszcze inna droga transmisji została zademonstrowana przez wyjątkowy wybuch we Włoszech, gdzie krowia została rozprowadzona przez zanieczyszczony cewnik moczowy. 14 Po tym, jak jej starszy brat otrzymał szczepionkę, 13-miesięczna dziewczynka początkowo nie zdiagnozowała zmiany w genitaliach i bolesne oddawanie moczu wynikające z zakażenia krowianki.
[przypisy: masaż limfatyczny cena, portal dla lekarzy, encyklopedia leków ]
[przypisy: usg płuc, clexane ulotka, nzoz bydgoszcz ]

0 thoughts on “Jak zakaźna jest krowianka ad”