3 tygodnie ago

Prognozy przyrostów w bezpośrednich kosztach leczenia i latach życia skorygowanych o jakość po operacji pompki wieńcowej poza pompą i poza pompą. Stałe wiersze wskazują wartości progowe, jakie społeczeństwo chce zapłacić za każdy rok życia uzyskany dzięki skorygowanej pod względem jakości (20 000 USD) lub skłonny do zaakceptowania za każdy utracony rok życia (40 000 USD) .25 Efektywność kosztowa wskaźniki były poniżej określonych progów w 5 procentach szacunków. To odkrycie wskazuje, że operacja poza pompą była bardziej opłacalna w 95 procentach szacunków. Średni czas życia skorygowany o jakość wynosił 0,83 roku po zabiegu chirurgicznym i 0,82 roku po zabiegu pozaustrojowym (różnica bezwzględna, 0,01 roku, przedział ufności 95 procent, – 0,03 do 0,04). Wzrost efektywności kosztowej w przypadku operacji wykonywanych na pompach w porównaniu z chirurgią poza pompą wynosił 183 900 dolarów rocznie za każdy rok życia uzyskany dzięki skorygowanej pod względem jakości (tj. 839 ÷ 0,01 USD). Wskaźnik ten wskazuje, że każdy rok życia skorygowany o jakość, uzyskany dzięki zastosowaniu strategii chirurgii w miejscu pracy, zamiast chirurgii pozaustrojowej, kosztował 183 900 dolarów. Społeczny próg gotowości do zapłaty jest znacznie niższy – ogólnie rzecz biorąc, 20 000 USD za każdy rok życia skorygowany o jakość. 35 Rysunek 2 ilustruje oszacowania początkowe różnic w kosztach i skorygowanych o jakość latach eksploatacji między pompą a pompą Chirurgia. Wskaźniki efektywności kosztowej były poniżej określonych progów w 5 procentach szacunków, wskazując z 95 procentową pewnością, że operacja poza pompą była bardziej opłacalna niż operacja na pompach (ryc. 2).
Dyskusja
Nie stwierdziliśmy statystycznie istotnej różnicy w wynikach kardiologicznych, objawach lub jakości życia w ciągu jednego roku pomiędzy pacjentami poddanymi zabiegowi chirurgii pozaustrojowej a tymi, którzy przeszli operację bez użycia pompy. Operacja poza pompą była jednak tańsza i bardziej opłacalna niż w przypadku chirurgii pompki. Dlatego chirurgia pozabiegowa może być alternatywą dla konwencjonalnego CABG. Aby zinterpretować te wyniki, należy zająć się pewnymi cechami naszego badania.
Skoncentrowaliśmy się na populacji pacjentów o stosunkowo niskim ryzyku. Średni wiek pacjentów wynosił 61 lat, a większość z nich miała chorobę jedno- lub dwupłatkową z zachowaną funkcją komorową i ograniczoną liczbą współistniejących stanów. Ten profil ryzyka może wyjaśnić, dlaczego śmiertelność wewnątrzszpitalna była niższa (0,7% w grupie leczonej na pompie i 0,0% w grupie bez tętna) niż śmiertelność po pierwszym planowym CABG zgłoszonym przez Towarzystwo Chirurgów Klatki Piersiowej (1,8 proc.) 6. Może to również tłumaczyć, dlaczego roczny wskaźnik śmiertelności w tym badaniu (1,4 proc. W grupie stosującej pompę i bez pompy) był niższy niż wśród pacjentów poddanych konwencjonalnej CABG w ostatnim teście tętniczym. Badania rewaskularyzacji (2,8 procent) .26
Charakterystyka naszej badanej populacji może również uwzględniać małą częstość występowania udaru okołooperacyjnego po zabiegach na pompach i bez pompy (odpowiednio 1,4% i 0,7%). Był niższy niż raport Roach i wsp. (3,1%) 5 i Towarzystwo Chirurgów Klatki Piersiowej (1,7%) 6, ale jest podobny do częstości w przeglądzie badań obserwacyjnych dotyczących chirurgii pozaustrojowej z udziałem 1582 pacjentów (0,6%) .12
Wykorzystanie krążenia pozaustrojowego uważa się za główną determinantę okołooperacyjnego udaru podczas zabiegu na pompę.4,5 Pacjenci, którzy przechodzą obecnie CABG są starsi i mają więcej współistniejących stanów niż pacjenci dziesięć lat temu27. Dzisiejsi pacjenci są więc na wyższym poziomie ryzyko zgonu i udaru w okresie okołooperacyjnym, a zatem może skorzystać w większym stopniu z operacji bezdechowych.28 Ta różnica może z kolei mieć wyraźny wpływ na koszty i opłacalność
[hasła pokrewne: psychoterapia bielsko, medycyna w opolu, ośrodki uzależnień od alkoholu ]