Bezwzględna różnica w wynikach kardiologicznych (2,6 procent) była związana z szerokim przedziałem ufności 95 procent (- 4,6 do 9,8 procent), głównie z powodu małej liczby pacjentów. Dlatego też nie udało się uzyskać istotnej różnicy w wynikach kardiologicznych faworyzujących jedno podejście chirurgiczne. Ponadto wyników nie można ekstrapolować na pacjentów z bardziej zaawansowaną chorobą wieńcową lub z większym ryzykiem przedoperacyjnym (lub obu). Większość pacjentów poddawanych zabiegom obejścia ma chorobę trójnaczyniową; mniej niż procent ma chorobę jednonaczyniową. Tak było w przypadku odpowiednio 23% i 26% naszych pacjentów. Jednak w obecnej praktyce coraz częściej wykonuje się operacje poza pompą u pacjentów z chorobą jedno- i dwupłatową39. W odniesieniu do kosztów i opłacalności dane te należy interpretować w odniesieniu do ustawienia i kraju, w którym badanie zostało przeprowadzone. Mogą występować znaczne różnice w kosztach w innych praktykach i krajach. Dotyczy to w szczególności kosztów pobytu w szpitalu, które może być źródłem istotnych oszczędności. Szczegóły kosztów, podsumowane w Tabeli 3, mogą jednak pomóc poszczególnym lekarzom docenić potencjalne oszczędności w ich własnym środowisku. Ponadto dane są ograniczone do okresu obserwacji jednego roku. Dłuższy okres obserwacji może zmienić ustalenia dotyczące efektywności kosztowej. Wnioskujemy, że u pacjentów z niskim ryzykiem nie stwierdzono istotnej różnicy w wynikach kardiologicznych między zabiegami pomostowania wieńcowego w obrębie pompy i poza nią. Chirurgia poza pompą była jednak bardziej opłacalna i może być traktowana jako alternatywa dla chirurgii na miejscu.
[więcej w: wybielanie zębów zamość, portal dla lekarzy, encyklopedia leków ]
[podobne: lekarz medycyny pracy iława, ośrodki uzależnień od alkoholu, dyżury aptek stargard ]

0 thoughts on “Porównanie chirurgii pomostowania wieńcowego poza pompą i poza pompą u pacjentów o niskim ryzyku ad 7”