Porównanie siarczanu magnezu i nimodypiny w zapobieganiu rzucawce ad

1 miesiąc ago

Zapisaliśmy kobiety z ciężkim stanem przedrzucawkowym w 14 ośrodkach w ośmiu krajach (patrz dodatek). Protokół został zatwierdzony przez lokalną komisję odwoławczą w każdej lokalizacji. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Pacjenci z ciężkim stanem przedrzucawkowym, u których podjęto decyzję o wykonaniu porodu, byli uprawnieni pod warunkiem, że nie otrzymali już siarczanu magnezu i nie mieli wcześniej zaburzenia napadowego. Kryteria diagnostyczne16 zostały szczegółowo opisane w dodatkowym dodatku. Ciężką stan przedrzucawkowy określono jako podwyższone ciśnienie krwi (co najmniej 140/90 mm Hg) z białkomoczem (odczyt z poziomu 1+ lub więcej) w związku z jednym lub większą liczbą następujących objawów: ból głowy, klon, zaburzenia widzenia, ból w nadbrzuszu lub ból w prawym górnym kwadrancie, skąpomocz (wydalanie moczu poniżej 500 ml na 24 godziny), obrzęk płuc, podwyższony poziom aminotransferazy w wątrobie (aminotransferaza alaninowa lub poziom aminotransferazy asparaginianowej wyższy niż 40 U na litr), podwyższony poziom kreatyniny (co najmniej 1,5 mg na decylitr [133 .mol na litr]), hemolizę, małopłytkowość, domaciczne ograniczenie wzrostu lub małowodzie. Ciśnienie krwi o wartości 160/110 mm Hg lub wyższe z białkomoczem przy braku jakichkolwiek innych cech również zostało sklasyfikowane jako ciężki stan przedrzucawkowy. Pacjenci byli losowo przydzielani zgodnie z centrum (Epistat Services) w blokach po sześć, przy użyciu zamkniętych nieprzezroczystych kopert, do otrzymywania nimodypiny (60 mg doustnie co cztery godziny) lub siarczanu magnezu zgodnie z protokołem instytucjonalnym (ładowanie 6 g). dawkę, a następnie wlew dożylny 2 g na godzinę lub 4-g dawka nasycająca, następnie infuzja g na godzinę). Leczenie kontynuowano do 24 godzin ante partum (po którym protokół wymagał cięcia cesarskiego, chyba że poród był nieuchronny) i przez 24 godziny po porodzie. Pomiar stężenia siarczanu magnezu we krwi nie był wymagany. Ciśnienie krwi mierzono za pomocą zautomatyzowanych monitorów lub ręcznej sfigmomanometrii (faza V Korotkoffa). Białko w moczu mierzono metodą półilościową (dipstick) lub, jeśli to możliwe, 24-godzinnym zbiorem moczu. Badanie nie zostało zaślepione z powodu ograniczeń logistycznych i ekonomicznych. Główna miara wyniku (rzucawka) była binarna, obiektywna i nie podlegała obserwacji ani błędowi pomiaru. Pacjenci byli leczeni zgodnie ze zwyczajową rutyną każdego szpitala, bez interwencji grupy badawczej. Ciśnienie krwi było kontrolowane za pomocą dożylnej hydralazyny u kobiet, których skurczowe ciśnienie krwi wynosiło co najmniej 160 mm Hg, którego rozkurczowe ciśnienie krwi wynosiło co najmniej 110 mm Hg, lub którego ogólne ciśnienie krwi wynosiło co najmniej 160/110 mmHg przez ponad 20 minut po rozpoczęcie leczenia.
Pierwszorzędową miarą wyniku była eklampsja (określana jako obserwowana konwulsja toniczno-kloniczna) w dowolnym momencie od rozpoczęcia podawania leku do 24 godzin po porodzie. Wtórne wyniki leczenia obejmowały kontrolę ciśnienia krwi, powikłania i niepożądane działania leków, powikłania porodu i porodu oraz wskaźniki stanu płodu i noworodka. Krwotok poporodowy (jak zapisano na wykresie) zdefiniowano jako szacunkową utratę krwi w ciągu 24 godzin po porodzie o ponad 500 ml w przypadku porodu drogą pochwową i ponad 1000 ml w przypadku cesarskiego cięcia.
Kobiety z grupy nimodypiny, u których wystąpił napad, otrzymywały siarczan magnezu
[przypisy: masaż limfatyczny cena, yaz ulotka, wyszukiwarka skierowań nfz ]
[patrz też: masaż limfatyczny cena, psychoterapia bielsko, yaz ulotka ]

0 thoughts on “Porównanie siarczanu magnezu i nimodypiny w zapobieganiu rzucawce ad”