Porównanie siarczanu magnezu i nimodypiny w zapobieganiu rzucawce czesc 4

1 miesiąc ago

Mediana czasu trwania przedporodowego leczenia wynosiła 8,8 godziny w grupie siarczanu magnezu i 8,1 godziny w grupie nimodypiny. Tabela 1. Tabela 1. Podstawowa charakterystyka populacji badania. Podstawowa charakterystyka demograficzna i kliniczna była zasadniczo podobna w obu grupach (Tabela 1); jedynym wyjątkiem było to, że skurczowe ciśnienie krwi linii podstawowej było nieco wyższe w grupie siarczanu magnezu (P = 0,04). Nie stwierdzono istotnych różnic między grupami w żadnej z zarejestrowanych zmiennych laboratoryjnych: hematokryt, liczba płytek krwi, poziom aminotransferazy alaninowej, poziom aminotransferazy asparaginianowej, poziom kwasu moczowego, poziom kreatyniny, poziom azotu mocznikowego we krwi, poziom sodu lub poziom potasu (dane nie pokazane ).
Tabela 2. Tabela 2. Komplikacje matki. Pacjenci otrzymujący nimodypinę byli istotnie bardziej podatni na napady padaczkowe niż osoby, które otrzymywały siarczan magnezu (2,6 procent vs. 0,8 procent, p = 0,01) (tabela 2); surowe względne ryzyko napadu związanego z używaniem nimodypiny, w porównaniu z użyciem siarczanu magnezu, wynosiło 3,0 (przedział ufności 95%, 1,3 do 7,1). Dwanaście z 21 pacjentów w grupie nimodypiny, u których wystąpił napad drgawkowy, wystąpiło w okresie przedporodowym; 9 miało drgawki poporodowe. Wszystkie siedem kobiet, które miały napad drgawek podczas otrzymywania siarczanu magnezu, zrobiło to w okresie przedporodowym. Chociaż grupa nimodypiny miała wyższy wskaźnik zajęcia przedporodowego niż grupa siarczanu magnezu (1,5 procent vs. 0,8 procent), różnica nie była znacząca (P = 0,26). Jednak w okresie poporodowym pacjenci otrzymujący nimodypinę wykazywali znacznie większą częstość napadów niż ci, którzy otrzymywali siarczan magnezu (9 z 819 w porównaniu do 0 z 831, 1,1 procent w porównaniu z 0 procentami, P = 0,01). Trzech pacjentów, którzy początkowo otrzymywali nimodypinę, miało kolejne napady, pomimo późniejszego leczenia siarczanem magnezu w okresie poporodowym.
Tabela 3. Tabela 3. Rodzaj dostawy i powikłania noworodkowe. Kobiety, które otrzymywały siarczan magnezu były bardziej prawdopodobne niż kobiety, które otrzymywały nimodypinę, aby wymagały hydralazyny do kontroli ciśnienia krwi i miały zaczerwienienie po podaniu leku (Tabela 2). Częstość występowania krwotoku poporodowego była większa w grupie siarczanu magnezu. Występowała tendencja do większych trudności z oddychaniem w grupie siarczanu magnezu, chociaż różnica ta nie była znacząca (P = 0,06). Inne wyniki dotyczące matki i noworodka nie różniły się istotnie między grupami (tabela 2 i tabela 3).
Tabela 4. Tabela 4. Czynniki ryzyka dla zajęcia. Po korekcie w przypadku zmiennych współzmiennych wyszczególnionych w tabeli 4, skorygowany stosunek ryzyka związany ze stosowaniem nimodypiny w porównaniu z poziomem siarczanu magnezu był podobny do nieskorygowanego współczynnika ryzyka (3,1; przedział ufności 95%, 1,3 do 7,3). Tabela 4 pokazuje statystycznie istotne czynniki ryzyka, które uznano za związane z rzucawką.
Nie było znaczących różnic między grupami pod względem rodzaju znieczulenia, które otrzymali (P = 0,24). Jedynie w grupie nimodypiny występowało ryzyko napadów padaczkowych związanych z rodzajem znieczulenia (P <0,01). Żadna z 250 kobiet, które nie otrzymały ani znieczulenia, ani znieczulenia miejscowego w celu porodu, miała napad drgawkowy, podczas gdy drgawki wystąpiły u 3 z 392 pacjentów ze znieczuleniem miejscowym (0,8 procent) i u 6 z 86 pacjentów z znieczuleniem ogólnym (7,0 procent).
Nie było istotnej różnicy między obiema grupami w średnim ciśnieniu tętniczym zarejestrowanym przed napadem przedporodowym (średnia [. SD], 124 . 17 mm Hg u 12 pacjentów w grupie nimodypiny i 115 . 11 mm Hg u 7 pacjentów z magnezem grupa siarczanowa; P = 0,22)
[podobne: forskolin apteka, emg badanie cena, portal dla lekarzy ]
[hasła pokrewne: poradnia leczenia osteoporozy, emg badanie cena, krioterapia przeciwskazania ]

0 thoughts on “Porównanie siarczanu magnezu i nimodypiny w zapobieganiu rzucawce czesc 4”