Przewlekłe obturacyjne choroby płuc

Przewlekła obturacyjna choroba płuc lub przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP) charakteryzuje się postępującym ograniczeniem przepływu powietrza z powodu zapalenia małych dróg oddechowych i zwłóknienia oraz niszczenia miąższu płuc (rozedma płuc). Główną przyczyną choroby jest palenie papierosów. Częstość występowania POChP i związana z nią śmiertelność rosną na całym świecie; choroba jest obecnie czwartą najczęstszą przyczyną śmierci na świecie. Badania lekarskie na temat POChP zostały zaniedbane i przeważa nihilistyczny stosunek do zarządzania. Mimo to zainteresowanie chorobą rośnie, a publikacja Chronicznych Obstrukcyjnych Chorób Płuc jest bardzo pożądana. Książka zawiera 29 rozdziałów napisanych przez znane autorytety i obejmuje najważniejsze aspekty choroby. W rozdziałach poświęconych epidemiologii, patologiom i patogenezie znajdują się rozdziały poświęcone aspektom klinicznym i leczeniu choroby. Książka zawiera również dwa rozdziały dotyczące chorób innych niż POChP, które powodują ograniczenie przepływu powietrza.
Przewlekłe obturacyjne choroby płuc powinny przemawiać do klinicystów o szczególnym zainteresowaniu POChP i do badaczy wkraczających na pole, ponieważ jest to dobre i czytelne zestawienie naszej obecnej wiedzy. Teraz, gdy przyspieszyło tempo podstawowych i klinicznych badań nad POChP, niektóre rozdziały wkrótce staną się nieaktualne. Mimo to ta książka jest dobrym, aktualnym przeglądem naszej obecnej wiedzy. Jest dostarczany z płytą CD-ROM zawierającą pełny tekst książki.
Romain Pauwels, MD, Ph.D.
Szpital Uniwersytecki, Ghent B9000, Belgia
romain. [email protected] ac.be
[przypisy: witamina d3 cena badania, nzoz bydgoszcz, rezonans magnetyczny głowy cennik ]
[hasła pokrewne: zabieg wycięcia migdałków, wyszukiwarka skierowań nfz, psychoterapia zabrze ]