Zmierzone zmienne porównywano za pomocą analizy kowariancji, a wartości bazowe jako zmienne towarzyszące w celu skorygowania różnic między grupami podczas randomizacji. W przypadku dystrybucji w języku nongauskim zastosowano test Manna-Whitneya. Do porównania zmiennych jakościowych zastosowano test chi-kwadrat. Wyniki
Tabela 3. Tabela 3. Zmiany zmiennych klinicznych, behawioralnych i biochemicznych na końcu badania. Podstawowe dane demograficzne i kliniczne oraz stan biochemiczny pacjentów w grupie leczenia konwencjonalnego i w grupie intensywnej terapii były podobne (jak pokazano w Dodatkowym dodatku 1, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie http: // www.nejm.org). Średni wiek pacjentów wynosił 55,1 lat. Zmiany w stylu życia (zmienne behawioralne) oraz zmienne kliniczne i biochemiczne w obu grupach oraz różnice między grupami podczas średniego okresu obserwacji wynoszącego 7,8 lat (zakres 6,9 do 8,8) przedstawiono w Tabeli 3. Zmiany stylu życia były umiarkowane; jedyne znaczące różnice między grupami dotyczyły względnego spożycia węglowodanów i tłuszczu. Zmiany wskaźnika masy ciała nie różniły się istotnie między grupami.
Rysunek 2. Rycina 2. Średnie (. SE) zmiany wybranych czynników ryzyka w Grupie Intensywnej Terapii i Grupie Terapii Konwencjonalnej podczas Kontroli (Panel A) i Procent Pacjentów w Grupach, Którzy przeszli Terapię Intensywną Cele na średnią 7,8 lat (panel B). W panelu A średnie roczne wartości są wyświetlane dla pacjentów w grupie intensywnej terapii, podczas gdy średnie wartości uzyskane dla trzech badań – na linii podstawowej, po czterech latach i po ośmiu latach – są pokazane dla grupy terapii konwencjonalnej. LDL oznacza lipoproteiny o niskiej gęstości i ciśnienie krwi BP. Aby przeliczyć wartości dla cholesterolu na milimole na litr, pomnóż przez 0,02586. Aby przeliczyć wartości dla trójglicerydów na milimole na litr, pomnóż przez 0,01129.
Grupy różniły się istotnie pod względem wartości hemoglobiny glikozylowanej, stężenia glukozy na czczo na czczo, stężeń lipidów w surowicy na czczo, skurczowego i rozkurczowego ciśnienia krwi oraz wskaźnika wydalania albuminy z moczem. Jak pokazano na rysunku 2A, różnice w wartościach różnych czynników ryzyka między dwiema grupami utrzymywały się przez cały okres obserwacji. Figura 2B pokazuje odsetek pacjentów w każdej grupie, którzy osiągnęli różne zalecane cele leczenia intensywnego leczenia po 7,8 roku obserwacji.
W sumie 118 zdarzeń sercowo-naczyniowych wystąpiło podczas obserwacji. Było 85 zdarzeń wśród 35 pacjentów (44 procent) w grupie leczonej konwencjonalnie (7 zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych, 17 niezakończonych zgonem zawałów mięśnia sercowego, 10 pomostów aortalno-wieńcowych, 5 przezskórnych interwencji wieńcowych, 20 udarów bez uszczerbku, 14 amputacji i 12 interwencje chirurgiczne w chorobie tętnic obwodowych) w porównaniu z 33 zdarzeniami wśród 19 pacjentów (24 procent) w grupie intensywnej terapii (7 zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych, 5 niekrytycznych zawałów mięśnia sercowego, 5 pomostów z pomostowaniem tętniczo-wieńcowym, 3 nieczułe udary, 7 amputacji i 6 chirurgicznych interwencji naczyniowych). Podział pierwszych zdarzeń wykazał podobny rozkład w grupie leczenia konwencjonalnego (1 zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych, 8 niekrytycznych zawałów mięśnia sercowego, 6 pomostów aortalno-wieńcowych, 3 przezskórne interwencje wieńcowe, 11 udarów bez obrażeń, 3 amputacje i 3 chirurgiczne naczynia interwencje) i grupy intensywnej terapii (3 zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych, 4 niekrytyczne zawały mięśnia sercowego, 4 pomosty tętnic wieńcowych, 3 niekrytyczne uderzenia, 2 amputacje i 3 interwencje chirurgiczne naczyń).
Rysunek 3
[hasła pokrewne: poradnia leczenia osteoporozy, jak wygląda badanie u lekarza medycyny pracy, usg ginekologiczne kraków ]
[hasła pokrewne: masaż limfatyczny cena, psychoterapia bielsko, yaz ulotka ]

0 thoughts on “Wieloczynnikowa interwencja i choroba sercowo-naczyniowa u pacjentów z cukrzycą typu 2 ad 5”