3 tygodnie ago

Szacunki Kaplan-Meier dotyczące złożonego punktu końcowego zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, niezakaźnego zawału mięśnia sercowego, przeszczepu pomostowania tętnic wieńcowych, przezskórnej interwencji wieńcowej, udaru niekrytycznego, amputacji lub chirurgii obwodowej arteriosklerotycznej choroby tętnic w Grupie Terapii Konwencjonalnej oraz Grupa Intensywnej Terapii (Panel A) i względne ryzyko rozwoju lub postępu nefropatii, retinopatii oraz neuropatii autonomicznej i obwodowej podczas średniego okresu obserwacji wynoszącego 7,8 roku w grupie intensywnego leczenia, w porównaniu z konwencjonalnym -Therapy Group (Panel B). Wartość P w Panelu A została obliczona przy użyciu testu log-rank. Paski na panelu A pokazują błędy standardowe. CI oznacza przedział ufności. Krzywe czasu do pierwszego zdarzenia dla pierwotnego złożonego punktu końcowego nadal rozchodzą się podczas obserwacji (Figura 3A). Nieskorygowany współczynnik ryzyka dla grupy intensywnej terapii w porównaniu z grupą leczenia konwencjonalnego wynosił 0,47 (przedział ufności 95%, 0,24 do 0,73, P = 0,008). Korekta dotycząca czasu trwania cukrzycy, wieku, płci, palenia tytoniu oraz obecności lub nieobecności choroby sercowo-naczyniowej na linii podstawowej nie miała istotnego wpływu (współczynnik ryzyka, 0,47; przedział ufności 95%, od 0,22 do 0,74; P = 0,01). Gdy zastosowano złożony punkt końcowy, który wykluczał rewaskularyzację w celu uniknięcia potencjalnego błędu lekarza w tym niezaślepionym badaniu, współczynnik ryzyka wynosił 0,45 (przedział ufności 95%, 0,23 do 0,91, P = 0,02). W hipotetycznej analizie najgorszego przypadku, w której uwzględniono śmierć z dowolnej przyczyny, z wyjątkiem raka, zamiast śmierci z przyczyn sercowo-naczyniowych, pacjent, który wycofał zgodę w grupie intensywnej terapii, uznano za zdarzenie, a dwóch pacjentów w Grupa leczona konwencjonalnie, która wycofała się z badania, została uznana za zakończoną bez zdarzeń (Ryc. 1), współczynnik ryzyka wynosił 0,50 (przedział ufności 95%, od 0,29 do 0,86, P = 0,01).
Nefropatia cukrzycowa rozwinęła się u 31 pacjentów w grupie leczonej konwencjonalnie oraz u 16 pacjentów w grupie intensywnej terapii (ryc. 3B). Trzech pacjentów w grupie leczenia konwencjonalnego miało progresję do schyłkowej niewydolności nerek wymagającej dializy, w porównaniu z żadną grupą z grupy intensywnej terapii.
Retinopatia rozwinęła się lub rozwinęła u 51 pacjentów w grupie leczenia konwencjonalnego, w porównaniu z 38 w grupie intensywnej terapii. Grupy różniły się również pod względem odsetka pacjentów, u których rozwinęła się retinopatia (38 pacjentów w grupie leczenia konwencjonalnego, w porównaniu z 27 w grupie intensywnej terapii, P = 0,02). Siedmiu pacjentów w grupie leczenia konwencjonalnego straciło wzrok w jednym oku, w porównaniu z jednym pacjentem z grupy intensywnej terapii (p = 0,03).
Autonomiczna neuropatia postępowała u 43 pacjentów w grupie leczenia konwencjonalnego, w porównaniu z 24 w grupie intensywnej terapii; neuropatia obwodowa postępowała odpowiednio u 37 i 40 pacjentów.
Grupy nie różniły się istotnie pod względem liczby pacjentów, którzy zgłosili co najmniej jeden niewielki epizod hipoglikemii podczas cztero- lub ośmioletniego badania (39 w grupie leczenia konwencjonalnego i 42 w grupie intensywnej terapii, P = 0,50)
[hasła pokrewne: poradnia nadciśnienia tętniczego, nzoz bydgoszcz, jak wygląda badanie u lekarza medycyny pracy ]
[hasła pokrewne: dyżury aptek gubin, forskolin apteka, olx siemiatycze ]

0 thoughts on “Wieloczynnikowa interwencja i choroba sercowo-naczyniowa u pacjentów z cukrzycą typu 2 ad 6”