4 tygodnie ago

Dwunastu pacjentów w grupie terapii konwencjonalnej i pięciu w grupie intensywnej terapii miało co najmniej jedno duże zdarzenie hipoglikemiczne, które osłabiło świadomość i wymagało pomocy od innej osoby (P = 0,12). Ponad 75 procent głównych zdarzeń wystąpiło u pacjentów leczonych insuliną. Jeden pacjent w grupie intensywnej terapii był hospitalizowany z powodu krwawiącego wrzodu żołądka. W przeciwnym razie nie odnotowano żadnych poważnych zdarzeń niepożądanych. Dyskusja
Stwierdziliśmy, że ukierunkowana, długotrwała (średnia, 7,8 lat), nasilona interwencja obejmująca wiele czynników ryzyka, zmniejszyła ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych u pacjentów z cukrzycą typu 2 i mikroalbuminurią. Ciągła rozbieżność w częstości pierwotnego punktu końcowego sugeruje, że terapia nawet przez dłuższy czas może dać jeszcze lepsze rokowanie. Nasze dane sugerują, że pięciu pacjentów musi być leczonych przez ten czas, aby zapobiec jednemu zdarzeniu sercowo-naczyniowemu. Ponadto, zmniejszenie ryzyka wystąpienia nefropatii, retinopatii i neuropatii autonomicznej uzyskanych po czterech latach interwencji utrzymywało się po ośmiu latach.11 Poważne zdarzenia niepożądane były nieliczne. Projekt badania wyklucza nas do wyciągnięcia wniosków na temat tego, który składnik leczenia był najbardziej istotny w zmniejszaniu częstości powikłań związanych z cukrzycą.
Bezwzględne zmniejszenie o 20% ryzyka zdarzeń sercowo-naczyniowych jest większe niż w badaniach stosujących strategie interwencji jednoczynnikowej, ukierunkowane na hiperglikemię, nadciśnienie tętnicze lub dyslipidemię.7,16-23 Jednak populacje badane w tych badaniach różniły się znacznie, podobnie jak czas trwania interwencji i złożone punkty końcowe. W brytyjskim badaniu prospektywnym dotyczącym cukrzycy, obejmującym intensywne leczenie hiperglikemii u pacjentów z nowo rozpoznaną cukrzycą typu 2 w okresie 10 lat, stwierdzono bezwzględne zmniejszenie ryzyka zawału mięśnia sercowego o znaczeniu granicznym (3 procent), przy bezwzględnej różnicy 0,9% w wartościach hemoglobiny glikozylowanej.6 W badaniu nie stwierdzono znaczącego zmniejszenia jakichkolwiek innych wyników makroangiopatycznych.6
Intensywne leczenie nadciśnienia tętniczego u pacjentów z nowo rozpoznaną cukrzycą w ciągu ośmiu lat, które odpowiednio obniżyły skurczowe i rozkurczowe ciśnienie krwi o odpowiednio 10 i 5 mm Hg, znacząco zmniejszyło zarówno bezwzględne ryzyko udaru, jak i łączny punkt końcowy związanej z cukrzycą. śmierć, zgon z przyczyn naczyniowych i zgon z przyczyn nerkowych o 5 procent7. W badaniu Optymalnego Leczenia Nadciśnienia, które leczyło wzrosty rozkurczowego ciśnienia krwi średnio o 3,7 roku, odnotowano podobne zmniejszenie ryzyka wystąpienia złożonych punktów końcowych w przypadku choroby makronaczyniowej. w analizie podgrup pacjentów z cukrzycą typu 2. 17 Leczenie nadciśnienia skurczowego przez 4,7 roku w badaniu skurczowego nadciśnienia w badaniu w podeszłym wieku i 2 lata w skurczowym nadciśnieniu tętniczym w Europie Próba zmniejszyła bezwzględne ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych o 8 procent 18 i zgon z powodów sercowo-naczyniowych o 5 procent.19 Analiza podgrup wykazała znaczną redukcję ryzyka bezwzględnego zdarzeń sercowo-naczyniowych (19%) u pacjentów z cukrzycą, u których stężenie cholesterolu całkowitego w surowicy krwi było podwyższone, którzy przyjmowali statyny przez 5,4 roku w celu wtórnego zapobiegania sercowo-naczyniowego.8 Inne analizy podgrup w badaniach prewencji wtórnej statyn lub fibratów nie wiązały się z takimi oznakami. -23
W naszych badaniach redukcja ryzyka powikłań mikronaczyniowych po ośmiu latach interwencji była podobna do redukcji obserwowanej po czterech latach interwencji, wykazując długotrwałe korzystne efekty ciągłej interwencji w odniesieniu do nefropatii cukrzycowej, retinopatii i neuropatii autonomicznej
[więcej w: usg płuc, dzienniczek pomiaru ciśnienia tętniczego, forskolin apteka ]