Wyniki oryginalnej mikronaczyniowej części badania zostały opisane w innym miejscu, wraz ze szczegółowymi informacjami na temat projektu badania i podstawowymi danymi fenotypowymi.11 Wybrano pacjentów z utrzymującą się mikroalbuminurią, ponieważ mikroalbuminuria jest dobrze ustalonym niezależnym czynnikiem ryzyka dla układu sercowo-naczyniowego. choroby (główny punkt końcowy), jak również nefropatii, retinopatii i neuropatii (drugorzędowe punkty końcowe) .12,13 Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Protokół był zgodny z Deklaracją Helsińską i został zatwierdzony przez komisję etyczną Kopenhagi, Dania. Rysunek 1. Rysunek 1. Projekt badania. Trzech pacjentów wycofało się w trakcie obserwacji, ponieważ przeniosło się do innych regionów: dwoje pacjentów w grupie leczenia konwencjonalnego wycofało się po odpowiednio 0,4 i 4,7 roku obserwacji, a pacjent w grupie intensywnej terapii wycofał się po 3,2 roku. CVD oznacza chorobę sercowo-naczyniową.
Tabela 1. Tabela 1. Cele leczenia dla Grupy Terapii Konwencjonalnej i Grupy Intensywnej Terapii. Badanie było randomizowanym, otwartym, równoległym badaniem (rysunek 1). Randomizację przeprowadzono za pomocą zapieczętowanych kopert. Osiemdziesięciu pacjentów zostało losowo przydzielonych do leczenia konwencjonalnego z powodu wielu czynników ryzyka od lekarza rodzinnego, zgodnie z zaleceniami Duńskiego Towarzystwa Medycznego z 1988 r. (Które zostały zmienione w 2000 r.) (Tabela 1), z możliwością skierowania do specjalistów. Pozostałych 80 pacjentów przydzielono losowo do intensywnej interwencji wieloczynnikowej, obejmując ścisłe cele terapeutyczne (Tabela 1), do osiągnięcia poprzez modyfikację zachowania i stopniowe wprowadzanie terapii farmakologicznej nadzorowanej przez zespół projektowy (lekarz, pielęgniarka i dietetyk) w Steno. Centrum cukrzycy. Średnio pacjenci z grupy intensywnej terapii otrzymywali indywidualne konsultacje co trzeci miesiąc podczas ośmioletniej obserwacji. Wszystkie wizyty w szpitalu w grupie terapii konwencjonalnej miały miejsce na prośbę lekarzy osobistych pacjentów.
W pewnym momencie obserwacji 45 pacjentów z grupy leczenia konwencjonalnego (56 procent) było leczonych w przychodni w Steno Diabetes Center zgodnie z krajowymi wytycznymi, a 8 (10 procent) było skierowanych do innych klinik diabetologicznych. Średnia liczba konsultacji w poradniach diabetologicznych rocznie dla tych 53 pacjentów wynosiła trzy. Pacjenci z grupy leczenia konwencjonalnego, którzy byli leczeni w Steno Diabetes Center zgodnie z krajowymi wytycznymi, nie różniły się od typowych pacjentów z cukrzycą typu 2, którzy byli widziani w ośrodku; mieli podobny czas trwania cukrzycy i podobny poziom hiperglikemii, ciśnienia krwi i lipidów w surowicy po nocnym poście (dane nie pokazane). Żaden z pacjentów w grupie leczenia konwencjonalnego nie był leczony przez zespół projektowy.
Interwencje w Grupie Intensywnej Terapii
Celem interwencji dietetycznej było całkowite dzienne spożycie tłuszczu, które stanowiło mniej niż 30 procent dziennego spożycia energii i spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych, które stanowiły mniej niż 10 procent dziennego poboru energii. Zaleca się lekkie lub umiarkowane ćwiczenia przez co najmniej 30 minut trzy do pięciu razy w tygodniu, a wszyscy palący pacjenci i ich współmałżonkowie zostali zaproszeni do wzięcia udziału w kursach poświęconych rzucaniu palenia
[więcej w: milifen, dyżury aptek gubin, przychodnia rodzinna szczecin ]
[hasła pokrewne: sylimarol ulotka, olx pl lubuskie, milifen ]