Dane biochemiczne i kliniczne uzyskano co trzeci miesiąc w grupie intensywnej terapii. Wykonano badania punktów końcowych zarówno w przypadku powikłań makronaczyniowych, jak i mikronaczyniowych, a stan biochemiczny i kliniczny ustalono po czterech i ośmiu latach interwencji w obu grupach.11 Wszystkie próbki krwi uzyskano o 8 rano po nocnym poście i przed porannym lekiem. Ciśnienie krwi mierzono dwukrotnie po 20 minutowym odpoczynku, podczas gdy pacjentki leżały na wznak, za pomocą ciśnieniomierza sfabromometrycznego Hawksley. Pomiary zostały wykonane przez technika laboratoryjnego, który nie był świadomy przydzielania pacjentów do leczenia.
Pierwszorzędowym punktem końcowym badania był związek zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, zawału serca niezakończonego zgonem, pomostowania aortalno-wieńcowego, przezskórnej interwencji wieńcowej, udaru niezakończonego zgonem, amputacji w wyniku niedokrwienia lub chirurgii naczyniowej w chorobie tętnic obwodowych miażdżycy. Wszystkie punkty końcowe określone w protokole zostały rozstrzygnięte przez niezależny komitet, którego członkowie nie byli świadomi zadań leczenia pacjentów. Wtórnymi punktami końcowymi wskazującymi na chorobę mikronaczyniową, które zostały wcześniej szczegółowo opisane, 11 było występowanie nefropatii cukrzycowej lub rozwój lub progresja retinopatii cukrzycowej lub neuropatii. Nefropatię cukrzycową zdefiniowano jako wydalanie albuminy z moczem przekraczające 300 mg na 24 godziny w dwóch z trzech kolejnych jałowych próbek moczu. Retinopatia cukrzycowa została oceniona zgodnie z sześciopoziomową skalą ocenianej w ramach finansowanego przez Wspólnotę Wspólnego programu działań w zakresie epidemiologii i profilaktyki cukrzycy przez dwóch niezależnych okulistów, którzy nie byli świadomi przypisania leczenia pacjentom.15 Neuropatia obwodowa została zmierzona za pomocą biouziometru , a diagnoza neuropatii autonomicznej opierała się na pomiarze odstępu RR na elektrokardiogramie podczas oddychania w trybie przyspieszonym oraz na teście niedociśnienia ortostatycznego przeprowadzonego przez technika laboratoryjnego, który nie był świadomy przydzielania pacjentów do leczenia.
Analiza statystyczna
Biorąc pod uwagę stałą częstotliwość zdarzeń wynoszącą 6 procent rocznie, potrzebnych było 160 pacjentów, aby umożliwić nam wykrycie 35-procentowego zmniejszenia względnego ryzyka pierwotnego złożonego punktu końcowego o sile 0,7 i współczynniku błędu typu wynoszącym 0,05 podczas planowany średni okres obserwacji wynoszący osiem lat. Pierwotny punkt końcowy analizowano zgodnie z zasadą zamiaru leczenia, z krzywymi zdarzeń dla czasu do pierwszego zdarzenia opartego na analizie Kaplana-Meiera, a leczenie porównywano z zastosowaniem testu log-rank. Do obliczenia współczynnika ryzyka dla pierwotnego punktu końcowego zastosowano model regresji Coxa.
Ponieważ drugorzędne punkty końcowe wystąpiły w pewnym punkcie między linią podstawową a czterema latami lub między czterema a ośmioma latami, wskaźnik szybkości oszacowano przy użyciu grupowego modelu przeżycia (regresja binarna z komplementarnym łączem log-log). Osobne efekty leczenia oszacowano dla dwóch okresów, podczas gdy wpływ zmiennych kontrolnych był stały. Analizy skorygowano o wiek, czas trwania cukrzycy, płeć i status punktu końcowego na linii podstawowej
[patrz też: zabieg wycięcia migdałków, przychodnia rodzinna szczecin, wybielanie zębów zamość ]
[przypisy: zabieg wycięcia migdałków, wyszukiwarka skierowań nfz, psychoterapia zabrze ]

0 thoughts on “Wieloczynnikowa interwencja i choroba sercowo-naczyniowa u pacjentów z cukrzycą typu 2 czesc 4”