Jednak ze względu na niski roczny wskaźnik nagłej śmierci i szczególnie niską wartość predykcyjną przewidującą niedrożność, uważamy, że udział przeszkody w stratyfikacji ryzyka pozostaje ograniczony. Rzeczywiście, chociaż przeszkodę można prawdopodobnie uznać za kolejny potencjalny czynnik ryzyka nagłej śmierci na podstawie obecnych i wcześniejszych analiz, 8,9 związek między gradientem a nagłą śmiercią nie jest wystarczająco silny, aby przeszkoda mogła być uznana za jedyną lub znaczącą. determinant decyzji o wszczepieniu kardiowertera-defibrylatora profilaktycznie.37 Wartość progowa dla gradientu dróg wypływowych, która okazała się klinicznie istotna, była stosunkowo niewielka – 30 mm Hg. Ponadto wartości powyżej tego progu nie zwiększały prawdopodobieństwa powikłań i śmierci związanych z kardiomiopatią przerostową. Ta niezdolność do stratyfikacji wyniku w odniesieniu do wielkości gradientu prawdopodobnie odzwierciedla dynamiczną naturę niedrożności przewodu odpływowego w kardiomiopatii przerostowej.15,20,21 W związku z tym nie można wykluczyć, że szczególnie znaczące stopnie niedrożności mogą niekorzystnie wpływać na rokowanie w niektórych przypadkach. pacjenci.
Oceniliśmy kliniczne znaczenie gradientu podaortalnego w warunkach podstawowych, zmienną tradycyjnie stosowaną do formułowania decyzji klinicznych u pacjentów z objawową kardiomiopatią przerostową.1-9,23-26,36. Instytucje uczestniczące nie rutynowo prowokowały gradienty drogi odpływowej w warunkach fizjologicznych u pacjentów ambulatoryjnych z kardiomiopatią przerostową. Niemniej jednak, u pacjentów z objawami ze stosunkowo niskimi gradientami w spoczynku (np. 30 do 50 mm Hg), prawdopodobny jest rozwój znacznie większych gradientów przy wysiłku w warunkach, w których zwykle występują objawy kardiomiopatii przerostowej. Uzasadnione jest zatem założenie, że względnie niski próg podstawowy gradientu 30 mm Hg prawdopodobnie znacznie wzrasta wraz z wysiłkiem fizycznym, a zatem prawdopodobnie prowadzi do objawów dezaktywujących.
Ponieważ nasze badanie miało na celu ocenę podłużnej zależności podstawowego liniowego gradientu wypływu lewej komory od wyników, wykorzystaliśmy wartość uzyskaną podczas wstępnej oceny Dopplera fali ciągłej, aby w sposób wystandaryzowany ocenić kliniczny efekt przeszkody w najdłuższym możliwym okresie. okres. Chociaż zdajemy sobie sprawę z potencjalnych ograniczeń stosowania pojedynczych pomiarów u poszczególnych pacjentów, uważamy, że ta uwaga jest w dużym stopniu kompensowana przez znaczną wielkość naszej kohorty.
Mechanizmy, dzięki którym przewlekła niedrożność podwykowa wywołuje objawy lub zgon z powodu niewydolności serca u pacjentów z kardiomiopatią przerostową, są w dużej mierze nieznane. Jest jednak prawdopodobne, że znacznie podwyższone ciśnienie w lewej komorze wywołane niedrożnością prowadzi do zwiększenia stresu ściany, niedokrwienia mięśnia sercowego, aw końcu do śmierci komórki i blizny zastępczej.38-40 Ta przebudowa komórkowa z kolei prawdopodobnie zwiększa prawdopodobieństwo, że lewa komora stanie się sztywna i niezgodna, co prowadzi do dysfunkcji rozkurczowej, 1,3,36, a także może zwiększać podatność na niestabilność elektryczną i nagłą śmierć.37 Zgodnie z tą hipotezą stwierdzamy, że starsi pacjenci (ci co najmniej 40 lat) w kardiomiopatii przerostowej ze zwężeniem drogi odpływu częściej występowały postępy choroby w porównaniu z młodszymi pacjentami Obserwacja ta sugeruje (jeśli zakłada się, że wiek chronologiczny zbliża się do czasu trwania niedrożności), że dłuższe okresy ekspozycji na niedrożność kanału odpływowego lewej komory i przeciążenie ciśnieniem skurczowym są szkodliwe. Ponadto większość pacjentów, którzy przechodzą interwencje mające na celu złagodzenie niedrożności przewodu odpływowego (tj. Miotomia przegrody lub ablacja z przegrody alkoholowej) mają znaczne złagodzenie objawów dezagresyjnych1-7,36; odkrycie to potwierdza również zasadę, że gradient odpływu u pacjentów z kardiomiopatią przerostową ma ważne implikacje patofizjologiczne.
[hasła pokrewne: olx pl lubuskie, terapia psychodynamiczna warszawa, forskolin apteka ]
[podobne: sylimarol ulotka, olx pl lubuskie, milifen ]

0 thoughts on “Wpływ niedrożności lewej komory komorowej na wyniki kliniczne w kardiomiopatii przerostowej ad 7”