Wartości P są dwustronne, a wartość P mniejszą niż 0,05 uważano za wskazującą na istotność statystyczną. Obliczenia przeprowadzono za pomocą oprogramowania SPSS (wersja 8.0). Podstawowymi klinicznymi punktami końcowymi stosowanymi w tym badaniu były śmierć z dowolnej przyczyny, śmierć związana z kardiomiopatią przerostową (tj. Nagła śmierć lub śmierć w wyniku niewydolności serca lub udaru), połączony punkt końcowy zgonu z powodu niewydolności serca lub udaru lub progresji. w klasie III lub IV New York Heart Association (NYHA) (tj. ciężkie objawy) oraz nagłej, nieoczekiwanej śmierci. Analizy zgonów z wszystkich przyczyn i zgonów związanych z kardiomiopatią przerostową obejmowały całkowitą grupę badawczą 1101 pacjentów. Oceny postępów w III lub IV klasie NYHA oraz zgon z powodu niewydolności serca lub udaru lub nagłej śmierci zostały ograniczone do 994 pacjentów, którzy byli w I lub II klasie NYHA w momencie włączenia do badania, a tym samym wykluczono 107 pacjentów, którzy byli już w Klasa III lub IV wg NYHA. W przypadku 66 pacjentów z ciężkimi objawami, którzy przeszli poważne interwencje terapeutyczne, o których wiadomo, że najbardziej skutecznie zmniejszają gradient w wypływie (miotomia przegrody, wymiana zastawki mitralnej lub ablacja w przegrodzie alkoholowej), zakończono leczenie 1,3,5-7,23-26. w czasie procedury.
Charakterystyki poziomu bazowego
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka 1101 pacjentów z kardiomiopatią przerostową w zależności od obecności lub braku niedrożności lewej komory komorowej w linii podstawowej. Charakterystykę kliniczną i demograficzną całej badanej populacji 1101 pacjentów przedstawiono w Tabeli 1. Średni wiek w początkowej ocenie wynosił 45 . 20 lat. W sumie 273 pacjentów (25 procent) miało szczytowe chwilowe gradienty wypływu lewej komory o wartości co najmniej 30 mm Hg w warunkach podstawowych (zakres, 30 do 176 mm Hg); pozostali 828 pacjenci (75 procent) mieli gradient mniejszy niż 30 mm Hg lub brak gradientu i uznawani byli za bez przeszkód. W porównaniu z pacjentami bez niedrożności, osoby z niedrożnością lewej komory były starsze (i rzadziej męskie), częściej miały ciężkie objawy ograniczające (klasa III lub IV według NYHA) i miały grubsze ściany lewej komory i większe wymiary lewego przedsionka (tabela 1).
W czasie ostatniej wizyty kontrolnej 914 pacjentów (83 procent) wciąż żyło, 60 pacjentów (5 procent) zmarło z przyczyn niezwiązanych z kardiomiopatią przerostową, a 127 pacjentów (12 procent) zmarło na kardiomiopatię przerostową, albo nagle lub w wyniku niewydolności serca lub udaru. Spośród 914 pacjentów, którzy przeżyli, 216 miało ciężkie, dezaktywujące objawy duszności wysiłkowej (z bólem klatki piersiowej lub bez) i należały do III lub IV klasy NYHA (Tabela 1).
Śmiertelność i chorobowość związana z niepowodzeniem serca
Ryc. 1. Ryc. 1. Prawdopodobieństwo śmierci z powodu kardiomiopatii rozrostowej (HCM) wśród 273 pacjentów z gradientem wypływu lewej komory o wartości co najmniej 30 mm Hg w warunkach podstawowych i 828 pacjentów bez przeszkód przy wejściu. Ryc. 2. Ryc. 2. Prawdopodobieństwo progresji do ciężkiej niewydolności serca (klasa III lub IV wg NYHA) lub zgon z powodu niewydolności serca lub udaru mózgu u 224 pacjentów z niedrożnością lewej komory komorowej i 770 pacjentów z niedrożnością
[patrz też: jak wygląda badanie u lekarza medycyny pracy, encyklopedia leków, usg ginekologiczne kraków ]
[więcej w: masaż limfatyczny cena, psychoterapia bielsko, yaz ulotka ]