1 miesiąc ago

Wpływ niedrożności przewodu odpływowego lewej komory na wynik kliniczny hipertroficznej kardiomiopatii pozostaje nierozwiązany. Metody
Oceniliśmy wpływ niedrożności przewodu wypływowego na zachorowalność i śmiertelność w dużej grupie pacjentów z kardiomiopatią przerostową, których obserwowano dla średniej (. SD) wynoszącej 6,3 . 6,2 roku.
Wyniki
Spośród 1101 kolejnych pacjentów, 273 (25%) miało niedrożność odpływu lewej komory w warunkach podstawowych (spoczynkowych) z maksymalnym chwilowym gradientem wynoszącym co najmniej 30 mm Hg. W sumie 127 pacjentów (12 procent) zmarło z powodu kardiomiopatii przerostowej, a 216 pacjentów, którzy przeżyli (20 procent), miało ciężkie, upośledzające objawy postępującej niewydolności serca (klasa czynnościowa III lub IV New York Heart Association [NYHA]). Ogólne prawdopodobieństwo śmierci związane z kardiomiopatią przerostową było istotnie większe u pacjentów z niedrożnością przewodu odpływowego niż u osób bez niedrożności (ryzyko względne 2,0; P = 0,001). Ryzyko progresji do III lub IV klasy wg NYHA lub zgon, szczególnie z powodu niewydolności serca lub udaru, było również większe u pacjentów z niedrożnością (względne ryzyko, 4,4; p <0,001), szczególnie u pacjentów w wieku 40 lat lub starszych (p <0,001). . Analiza wielowymiarowa skorygowana o wiek potwierdziła, że niedrożność przewodu odpływowego była niezależnie związana ze zwiększonym ryzykiem zarówno śmierci związanej z kardiomiopatią przerostową (względne ryzyko, 1,6; P = 0,02), jak i progresji do III lub IV klasy NYHA lub zgonu z powodu niewydolności serca lub udaru ( względne ryzyko, 2,7; P <0,001). Prawdopodobieństwo wystąpienia ciężkich objawów i śmierci związanych z niedrożnością przewodu odpływowego nie zwiększyło się, gdy gradient wzrósł powyżej progu 30 mm Hg.
Wnioski
U pacjentów z kardiomiopatią przerostową niedrożność lewej komory w spoczynku jest silnym, niezależnym prognostykiem progresji do ciężkich objawów niewydolności serca i zgonu.
Wprowadzenie
Kardiomiopatia przerostowa jest genetyczną chorobą serca z heterogenną ekspresją fenotypową i zróżnicowanym przebiegiem klinicznym charakteryzującym się zarówno nagłą śmiercią, jak i upośledzającymi objawami związanymi z niewydolnością serca.1-12 Historycznie, nawet od pierwszych klinicznych opisów, gradient lewej komory był znamienną i policzalną cechę kardiomiopatii przerostowej.1-5,13-22 Przeprowadzono główne interwencje terapeutyczne (takie jak miotomia przegrody międzykomorowej, ablacja przezskórna z użyciem alkoholu i stymulacja dwujamowa), aby złagodzić objawy dezaktywacji związane z niedrożnością przewodu odpływowego.5 6,23-26 Jednak długoterminowy wpływ gradientu subaortalnego na wyniki kliniczne nadal stanowi źródło niepewności. Dlatego przeanalizowaliśmy dużą grupę pacjentów z kardiomiopatią przerostową w celu zdefiniowania zależności między gradientem dróg wypływowych a przebiegiem klinicznym.
Badana populacja
Do badania zakwalifikowano 1101 kolejnych pacjentów z kardiomiopatią przerostową: 364 w Azienda Ospedaliera Careggi we Florencji we Włoszech; 200 na Uniwersytecie Federico II w Neapolu w Neapolu we Włoszech; i 537 w Minneapolis Heart Institute w Minneapolis
[patrz też: psychoterapia bielsko, usg płuc, terapia psychodynamiczna warszawa ]
[przypisy: usg płuc, clexane ulotka, nzoz bydgoszcz ]