1 miesiąc ago

Materiały syntetyczne, w tym teflon (tetrafluoroetylen), są stosowane rzadziej. Retrospektywne ustalenie przyczyny zgonu za pomocą aktów zgonu i dokumentacji szpitalnej ma ograniczenia, ale mimo to dostarcza użytecznych informacji. U czterech pacjentów niekardowa przyczyna zgonu była oczywista. W przypadku 20 pacjentów zaświadczenie zgonu wskazało przyczynę sercowo-naczyniową, a u 2 pacjentów, którzy zmarli w wyniku wypadków samochodowych, nie można było wykluczyć pierwotnej przyczyny arytmii. Jednak wśród pacjentów, którzy byli operowani przed ukończeniem 17 lat, nie było zgonów, które można by przypisać przyczynom sercowo-naczyniowym.
Nasze dane potwierdzają, że obecność lub brak migotania lub trzepotania przedsionków przed operacją może być głównym wyznacznikiem utrzymania rytmu zatokowego po operacji, a częstość przedoperacyjnego migotania lub trzepotania przedsionków zwiększa się stopniowo od młodszych do starszych grup. znacznie zaniżono występowanie migotania lub trzepotania przedsionków, a znacznie więcej pacjentów mogło mieć niewykryte epizody arytmii przedsionkowej. Główne znaczenie migotania lub trzepotania przedsionków leży w jego związku z udarem. Dwadzieścia dwa procent późnych zgonów u naszych pacjentów spowodowane było udarem; wszystkie te zgony wystąpiły u pacjentów z migotaniem lub trzepotaniem przedsionków. Nasze dane sugerują, że wczesne zamknięcie ubytków w przegrodzie międzyprzedsionkowej może chronić przed późnym rozwojem migotania przedsionków.
Wraz ze wzrostem przeżycia po chirurgicznej korekcji wad wrodzonych serca w wieku dorosłym, ważne stało się zidentyfikowanie podgrup pacjentów, u których można spodziewać się długotrwałych następstw oraz tych, którzy mogą normalnie przeżyć. Nasze dane sugerują, że u pacjentów, którzy mają mniej niż 25 lat w momencie zamknięcia ubytku przegrody międzyprzedsionkowej i którzy nie mają umiarkowanego lub ciężkiego nadciśnienia płucnego, długoterminowe przeżycie nie różni się znacząco od wieku i płci -poprawione kontrole. Z punktu widzenia zatrudnienia i ubezpieczalności takich pacjentów należy mocno uspokoić.
Podejście do starszych pacjentów powinno być inne. Ze względu na zwiększone ryzyko wystąpienia niekorzystnych zdarzeń sercowo-naczyniowych wskazana jest czujność oraz ostrożny i regularny nadzór. Wydaje się, że u tych pacjentów występuje zwiększone ryzyko migotania przedsionków, udaru zatorowego lub niewydolności serca. Wszyscy pacjenci, bez względu na wiek, podczas operacji, powinni być monitorowani pod kątem rozwoju późnych arytmii przedsionkowych.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Jesteśmy wdzięczni Kim D.Jones i Chu-Pin Chu (Departamentowi Nauk o Zdrowiu) za ich nieocenioną pomoc.
Author Affiliations
Z Oddziału Chorób Układu Krążenia i Chorób Wewnętrznych (JGM, BJG, MDM), Sekcji Kardiologii Dziecięcej (DDM, CJP), Sekcji Biostatystyki (DMI) oraz Oddziału Chirurgii Klatki Piersiowej i Układu Krążenia (DCM, FJP, GKD ), Mayo Clinic i Mayo Foundation, Rochester, Minnesota; i Oddział Chirurgii, Centrum Medyczne Uniwersytetu Alabama, Birmingham (JWK). Zwróć się z prośbą o przedruk do Dr. Gersha w Dziale chorób sercowo-naczyniowych i chorób wewnętrznych, Mayo Clinic, 200 First St. SW, Rochester, MN 55905.

[patrz też: poradnia leczenia osteoporozy, psychoterapia bielsko, clexane ulotka ]

0 thoughts on “Wyniki długoterminowe po chirurgicznej naprawie pojedynczego ubytku przegrody międzyprzedsionkowej – obserwacja od 27 do 32 lat ad 7”