Przebieg długoterminowy pacjentów przeżywających okres okołooperacyjny, w zależności od wieku w czasie operacji i ciśnienia skurczowego w głównej tętnicy płucnej przed operacją. Wartości P dla porównania obserwowanego z oczekiwanym przeżyciem obliczono za pomocą testu log-rank. Zobacz wyniki dla szczegółów. Figura 3 pokazuje wpływ zwiększonego ciśnienia skurczowego głównej tętnicy płucnej przed operacją na długoterminowym przeżyciu. Przeżycie u pacjentów w wieku 24 lat lub młodszych w operacji, u których normalne lub nieznacznie zwiększone ciśnienie tętnicy płucnej (<40 mm Hg) nie różniło się od przeżycia w populacji kontrolnej. Obecność umiarkowanego lub ciężkiego nadciśnienia płucnego (. 40 mm Hg) miała wyraźnie niekorzystny wpływ na przeżywalność u pacjentów w wieku powyżej 24 lat.
Tabela 1. Tabela 1. Istotne predyktory przeżycia długoterminowego u pacjentów poddawanych naprawie uszkodzeń przegrody międzyprzedsionkowej według analizy jednowariackiej i wieloczynnikowej. Wiek w operacji i przedoperacyjne ciśnienie skurczowe w głównej tętnicy płucnej były istotnymi predyktorami długoterminowego przeżycia według analizy jednowymiarowej, podobnie jak sześć innych zmiennych (Tabela 1); obie te zmienne były również istotne w analizie wielozmiennej.
Późna śmiertelność *
Było 27 późnych zgonów; zgłoszona przyczyna zgonu została stwierdzona u wszystkich pacjentów, ale 1, którzy zmarli za granicą. Przyczynę zgonu ustalono na podstawie aktów zgonu w 21 przypadkach, przeglądu dokumentacji szpitalnej w 4 przypadkach oraz bezpośredniego kontaktu z lekarzem w przypadku. Autopsje przeprowadzono w 4 przypadkach. Zgłoszono 18 zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych (przyczyną zgonu z powodu zgonu była niewydolność serca u 5 pacjentów, wrodzona wada serca u 3, wada zastawkowa serca u 2, zawał mięśnia sercowego u 1, nieokreślona choroba sercowa u 2 i udar mózgu w 5 ). Dwaj pozornie zdrowi młodzi mężczyźni (31 i 32 lata) zginęli w wypadkach z udziałem jednego pojazdu, gdy nagle utracili kontrolę nad swoimi pojazdami. U człowieka autopsja ustaliła przyczynę zgonu jako uduszenie z powodu ucisku klatki piersiowej i szyi; nie znaleziono drugiej przyczyny śmierci. Nie można wykluczyć, że przyczyny tych 2 zgonów były przede wszystkim arytmogenne. Było 6 zgonów niekardiicznych (z powodu raka u 3 pacjentów, sepsy u 2 i niewydolności oddechowej w 1). U pacjenta, u którego zgon zgłoszono jako niesercową, niewydolność serca wymieniono jako czynnik dodatkowy. Tak więc śmierć sercowa, która wystąpiła u 13 pacjentów (48 procent), oraz śmierć z powodu udaru, u 5 pacjentów (19 procent), stanowiły większość zgłoszonych przyczyn późnej śmierci. Wszyscy pacjenci, u których udar był wymieniony jako przyczyna zgonu, byli w migotaniu przedsionków podczas obserwacji.
Późne zdarzenia kardiologiczne
Tabela 2. Tabela 2. Podsumowanie późnych zdarzeń sercowych według wieku w chwili operacji. Późne i nieszczęśliwe zdarzenia sercowo-naczyniowe (występujące między 30 dniami po operacji a listopadem 1987 r.) Są pokazane w Tabeli 2. Warto zauważyć, że późne zdarzenia sercowe wystąpiły u 57 procent pacjentów, którzy mieli więcej niż 24 lata w operacji, ale tylko w 15 procent z tych osób w wieku 24 lat lub młodszych w operacji (tabela 2)
[więcej w: nzoz bydgoszcz, yaz ulotka, psychoterapia bielsko ]

0 thoughts on “Wyniki długoterminowe po chirurgicznej naprawie pojedynczego ubytku przegrody międzyprzedsionkowej – obserwacja od 27 do 32 lat czesc 4”