Zagrożenia medyczne w padaczce

Klinicyści nadal borykają się z problemem epilepsji, podczas gdy badania molekularne i genetyczne dotyczące napadów drgawkowych praktycznie nie miały wpływu na codzienną praktykę neurologów. Lekarze nadal martwią się o bezpieczeństwo rutynowych ćwiczeń wykonywanych przez swoich pacjentów z padaczką, o zapobieganie oparzeniom i poparzeniom, o ryzyko śmierci oraz o rozsądne radzenie sobie z kwestią umożliwienia prowadzenia tych pacjentów. Obawy te dotyczą zarówno lekarzy, jak i pacjentów. Niestety, często nie ma prostych rozwiązań, a postępy w podstawowej nauce o epilepsji są dalekie od dostarczenia klucza do łagodzenia codziennych zagrożeń. Niektóre z obecnych podstaw terapii zostały opracowane dekady temu lub, w przypadku fenobarbitalu, ponad sto lat temu. W przeważającej części nie stosujemy jeszcze leków przeciwadhezyjnych lub metod leczenia, które są specyficzne dla napadów drgawkowych w zależności od rodzaju, przyczyny lub zespołu klinicznego. Nawet proces opracowywania leczenia padaczki nie jest specyficzny dla przyczyny choroby. Na przykład, wstępna ocena potencjalnego związku przeciwzakażeniowego obejmuje empiryczne testy w standardowych modelach zwierzęcych napadów padaczkowych i ostatecznie ocenę pod kątem bezpieczeństwa i skuteczności u pacjentów z padaczką nieuleczalną. Nie jest jeszcze możliwe precyzyjne dostrojenie tego procesu za pomocą klinicznych wskaźników zastępczych o potencjale epileptycznym lub z pełnym zrozumieniem ważnych mechanizmów błonowych i transkrypcyjnych.
Dlatego zawsze ważne jest zbadanie wielkiego obrazu : cech epidemiologicznych i konsekwencji epilepsji. Patrzenie na ryzyko choroby zapewnia wyjątkową perspektywę samej choroby. Na przykład, gdybyśmy mogli zrozumieć, którzy pacjenci cierpiący na epilepsję cierpią na depresję i którzy z nich są narażeni na ryzyko samobójstwa, moglibyśmy znaleźć wgląd w nowe aspekty samej epilepsji i nauczyć się, jak zapobiegać takim skutkom. Zagrożenie medyczne w padaczce jest napisane z perspektywy europejskich neurologów, głównie z krajów nordyckich. Są szczególnie predestynowani do omawiania tego tematu, ponieważ wielu z nich to badacze kliniczni posiadający wiedzę specjalistyczną w zakresie epidemiologicznej oceny epilepsji. W rzeczywistości, dla nieeuropejskich neurologów zainteresowanych epidemiologią medyczną, wiele danych cytowanych w tej książce może wywołać pewną zazdrość w bogactwie informacji o populacji dostępnej w krajach, w których opieka medyczna jest uspołeczniona .
Zagrożenie medyczne w padaczce to kompleksowy przegląd zagrożeń związanych z epilepsją, z naciskiem na nagłą niespodziewaną śmierć, na standardowe wskaźniki umieralności, porównujące osoby z padaczką i populacją ogólną, na temat proporcjonalnej śmiertelności w zależności od przyczyny zgonu oraz na ryzyko samobójstwa i przypadkowe obrażenia. Prawie każdy rozdział zawiera omówienie większości tych tematów, a tym samym zapewnia perspektywę kilku ekspertów w każdym obszarze. Ale jest to jedna z trudności związanych z książką: brak jednolitych wniosków, których można było uniknąć przy ostrożniejszej edycji. Na przykład autorzy osobnych rozdziałów szczerze różnią się co do tego, czy częstość samobójstw wśród pacjentów z epilepsją jest większa niż w populacji ogólnej
[podobne: emg badanie cena, lekarz medycyny pracy iława, nzoz bydgoszcz ]
[hasła pokrewne: lekarz medycyny pracy iława, ośrodki uzależnień od alkoholu, dyżury aptek stargard ]

0 thoughts on “Zagrożenia medyczne w padaczce”