Zagrożenie związane ze społeczeństwem i ospą ad

Jednak 30 procent wierzyło, że w ciągu ostatnich pięciu lat w Stanach Zjednoczonych zdarzyła się przypadek ospy prawdziwej, a 63 procent uważa, że w ciągu ostatnich pięciu lat zdarzyło się gdzieś na świecie (tabela 1). Co więcej, 78 procent wierzyło, że istnieje leczenie dla ospy, które zapobiegałoby śmierci lub poważnym skutkom po pojawieniu się objawów choroby. Wierzenia na temat Ospa
Większość respondentów uważa, że prawdopodobnie przeżyją, jeśli zachorują na ospę prawdziwą (bardzo prawdopodobne, 50 procent, nieco prawdopodobne, 37 procent). Dwie trzecie respondentów (67 procent) sądziło, że prawdopodobne jest, że będą się kurczyć ospą, jeśli znajdą się w odległości kilku stóp od osoby, która choruje (prawdopodobnie 26 procent, a raczej 41 procent). Respondenci podzielili się na skutki ospy prawdziwej, z czego 48 procent zgłosiło, że większość osób, które zachorowały na tę chorobę i przeżyły, uzyskałoby całkowite wyleczenie, a 46 procent zgłosiło, że będą one miały trwałe, poważne następstwa, takie jak zniekształcenie i ślepota.
Szczepionka na ospę
Tabela 2. Tabela 2. Wierzenia na temat szczepionki przeciwko ospie prawdziwej. Sześćdziesiąt sześć procent respondentów uważa, że wcześniej byli zaszczepieni przeciwko ospie prawdziwej (tabela 2). Czterdzieści sześć procent osób, które zgłosiły wcześniejsze szczepienia (30 procent wszystkich respondentów), sądziło, że chroni ich to przed poważnym zachorowaniem w przypadku wybuchu epidemii ospy.
Zdecydowana większość respondentów (93 procent) uważała, że szczepionka przeciwko ospie skutecznie zapobiegnie zarażeniu ospą, jeśli osoba otrzyma szczepionkę przed wystawieniem na działanie wirusa (bardzo skuteczna, 54 procent, nieco skuteczna, 39 procent) . Jednak tylko 42 procent było przekonanych, że szczepienie w ciągu kilku dni po ekspozycji może uniemożliwić chorobie zarażenie się.
Respondenci zostali poproszeni o ocenę własnego poziomu ryzyka ze szczepionki przeciwko ospie prawdziwej. Dwadzieścia pięć procent stwierdziło, że najprawdopodobniej umrze ze szczepionki, chociaż tylko 6 procent uznało to za bardzo prawdopodobne. Czterdzieści jeden procent uważało, że jest prawdopodobne, że dozna poważnej choroby (bardzo prawdopodobne, 11 procent, nieco prawdopodobne, 30 procent). Większość respondentów stwierdziła, że jest prawdopodobne, że będą mieć gorączkę lub czują się bardzo zmęczeni (bardzo prawdopodobne, 33 procent, nieco prawdopodobne, 47 procent) i będą mieć obolałe ramię (bardzo prawdopodobne, 57 procent, nieco prawdopodobne, 34 procent). Tylko około jedna czwarta respondentów (27 procent) uważała, że osoba, która ma fizyczny kontakt z niedawno zaszczepioną osobą, może zapadać na poważną infekcję.
Polityka szczepień
Respondentów zapytano o dwa z obecnie omawianych zagadnień politycznych: szczepienia pracowników służby zdrowia i szczepienia ogółu społeczeństwa. Silna większość (81 procent) respondentów faworyzowała dobrowolne szczepienia lekarzy i pielęgniarek w ramach przygotowań do ataku bioterrorystycznego. Prawie dwie trzecie (65 procent) opowiedziało się za dobrowolnym zaoferowaniem szczepionki przeciwko ospie prawdziwej, w ramach przygotowań do ewentualnego ataku.
Wielu respondentów uważało, że nie byliby w stanie szybko się zaszczepić, gdyby wykryto przypadki ospy prawdziwej w ich społeczności i że nie byłoby wystarczająco dużo szczepionek dla wszystkich w Stanach Zjednoczonych (tabela 2)
[patrz też: przychodnia rodzinna szczecin, dzienniczek pomiaru ciśnienia tętniczego, jak wygląda badanie u lekarza medycyny pracy ]
[patrz też: lekarz medycyny pracy iława, ośrodki uzależnień od alkoholu, dyżury aptek stargard ]

0 thoughts on “Zagrożenie związane ze społeczeństwem i ospą ad”