Zapobieganie udarowi

Poprzez inicjatywę Zdrowi ludzie 2010 Departament Zdrowia i Opieki Społecznej dąży do zmniejszenia częstości występowania udaru mózgu o 20 procent, z 60 przypadków na 100 000 mieszkańców w 1998 r. Do 48 przypadków na 100 000 mieszkańców w 2010 r. Jest to ambitny cel biorąc pod uwagę, że zmniejszenie śmiertelności z powodu spowolnienia udaru w latach 1990-2000, stopa palenia przez nastolatków nadal przekracza 25 procent, nierozpoznana nadciśnienie jest nieokiełznana, a wielu przewoźników ubezpieczeniowych nie płaci za wizyty w gabinecie opieki prewencyjnej. W walce z chorobą naczyniową, Zapobieganie udarowi jest wybitnym źródłem informacji dla klinicystów i decydentów. W szczególności, klinicyści znajdą tu przewodnik po opiece klinicznej i otrzeźwiające przesłanie, że skuteczne zapobieganie udarom wymaga tak dużej uwagi dla systemów opieki zdrowotnej, jak i dla wysiłków opartych na pracy biurowej. Książka składa się z trzech części, obejmujących epidemiologię i patofizjologię, podejścia do zapobiegania i zarządzania czynnikami ryzyka. Pierwsza sekcja rozpoczyna się od zwięzłego rozdziału, który określa publiczny i prywatny ciężar udaru. Z niezrozumiałymi ilustracjami, przedstawia dowody, że uderzenie zabija 160 000 ludzi w Stanach Zjednoczonych każdego roku. Następnie zawiera wiele ważnych punktów dotyczących udaru, w tym prognozę, że sytuacja się pogorszy. Wraz ze wzrostem liczby starszych Amerykanów liczba zgonów z powodu udaru potroi się do 2050 r. Epidemiologia upośledzenia, niepełnosprawności i upośledzenia nie została opisana w tym rozdziale, a temat ten nie został poruszony w innym miejscu książki. Powszechnie uważa się jednak, że 30 procent osób, które przeżyły udar, jest zależnych od innych osób za co najmniej jedną czynność dnia codziennego, a 20 procent jest zależnych od innych w przypadku więcej niż jednej takiej aktywności.
Pierwszą część poświęconą epidemiologii stanowią rozdziały poświęcone szczególnym czynnikom ryzyka (np. Stosowaniu doustnych środków antykoncepcyjnych, niedokrwistości sierpowatej i choroby serca), miażdżycy tętnic i genetyki. Krytyczne cechy epidemiologii udaru pojawiają się w wysokiej uldze, w tym wyjątkowo wysokiej śmiertelności z powodu udaru u młodych czarnych osób i osób z sierpowatą chorobą. Rozdział dotyczący choroby sierpowatej jest szczególnie dobrze napisany i przedstawia argumenty dotyczące stratyfikacji ryzyka i selektywnego stosowania transfuzji wymiany.
Można by argumentować, że książka o zapobieganiu udarowi powinna mieć jedną obszerną sekcję poświęconą patofizjologii. Zamiast tego książka ta rozprasza informacje na temat patofizjologii, przedstawiając ją w kontekście zagadnień związanych z profilaktyką (np. Chorobami serca i sierpowatą), a strategia jest ogólnie skuteczna. Jeden rozdział poświęcony patofizjologii jest wyjątkowo skuteczny w podsumowaniu pojawiającej się roli zapalenia naczyń w rozwoju i promocji miażdżycy i pęknięcia blaszki. Ten rozdział z powodzeniem wspiera kolejne rozdziały dotyczące leczenia.
Interwencje prewencyjne oparte na urzędach nigdy nie pokonają udaru mózgu. Nawet jeśli odrzucimy krytykę, że lekarze nie przestrzegają wytycznych dotyczących zapobiegania typowym naczyniowym czynnikom ryzyka (np. Nadciśnienie, dyslipidemię, palenie tytoniu i migotanie przedsionków), jasne jest, że wielu pacjentów o podwyższonym ryzyku udaru nigdy nie widzi lekarza w czasie, aby zmienić swoje ryzyko
[podobne: dzienniczek pomiaru ciśnienia tętniczego, ośrodki uzależnień od alkoholu, wyszukiwarka skierowań nfz ]
[podobne: usg płuc, clexane ulotka, nzoz bydgoszcz ]

0 thoughts on “Zapobieganie udarowi”